Loading...
※翻訳は機械翻訳サービスを利用しております
Human nature (Hawthorne, N.Y.)1997Mar01Vol.8issue(1)

ダーウィンの意識を高める:女性のセクシュアリティと家父長制のプレホミニド起源

,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

社会生物学者とフェミニストは、家父長制の社会システムの男性が女性をコントロールしようとしていることに同意しますが、社会生物学者はダーウィンの性的選択の理論と親の投資に関するトリバーのアイデアを使用して、男性が女性のセクシュアリティをコントロールしようとする理由を説明します。この観点から、家父長制の社会システムのいくつかの条件下での開発の段階は、霊長類の進化の過程で設定されました。性的選択には、男性と女性の選択の両方の競争が含まれます。しかし、この理論を「より低い起源」(プレホミニドの祖先)に適用する際に、ダーウィンは、本質的に「恥ずかしがり屋」の女性によって行われたと仮定しました。ここでは、複数の男性の女性の勧誘(繁殖システムに応じて同時にまたは連続的に)の誘惑がプレホミニドの女性を特徴づけていると主張しています。周期的な性的主張のこのプレホミニドの遺産自体は、おそらく女性の生殖のタイミングを制御するための男性の努力に対する女性の反戦略であり、さらに男性の反戦略を生み出しました。この弁証法は、いくつかの人間社会における新興の人類交配システム、人間の進化、家父長制の発展に重要な意味を持っていました。子孫に投資する人類の男性にとって、父性の確実性を保証する感情、行動、習慣に強力な選択があります。ダーウィンを襲った性的な謙虚さは、性のためにパトリリンの一般的な規範に適合しなかった娘や仲間にパトリリンによって課せられた罰則を避けるために、女性の最近の進化または学んだ(おそらく両方)適応として説明することができます。裕福な夫に対する女性の好みなど、他のおそらく生来の普遍的なものも、女性が生き残り、繁殖するために必要なリソースを独占し、これらのリソースの優先的にサンズに対して優先的に制御するために必要なリソースを独占した場合、女性による能力的な宿泊施設である可能性があります。

社会生物学者とフェミニストは、家父長制の社会システムの男性が女性をコントロールしようとしていることに同意しますが、社会生物学者はダーウィンの性的選択の理論と親の投資に関するトリバーのアイデアを使用して、男性が女性のセクシュアリティをコントロールしようとする理由を説明します。この観点から、家父長制の社会システムのいくつかの条件下での開発の段階は、霊長類の進化の過程で設定されました。性的選択には、男性と女性の選択の両方の競争が含まれます。しかし、この理論を「より低い起源」(プレホミニドの祖先)に適用する際に、ダーウィンは、本質的に「恥ずかしがり屋」の女性によって行われたと仮定しました。ここでは、複数の男性の女性の勧誘(繁殖システムに応じて同時にまたは連続的に)の誘惑がプレホミニドの女性を特徴づけていると主張しています。周期的な性的主張のこのプレホミニドの遺産自体は、おそらく女性の生殖のタイミングを制御するための男性の努力に対する女性の反戦略であり、さらに男性の反戦略を生み出しました。この弁証法は、いくつかの人間社会における新興の人類交配システム、人間の進化、家父長制の発展に重要な意味を持っていました。子孫に投資する人類の男性にとって、父性の確実性を保証する感情、行動、習慣に強力な選択があります。ダーウィンを襲った性的な謙虚さは、性のためにパトリリンの一般的な規範に適合しなかった娘や仲間にパトリリンによって課せられた罰則を避けるために、女性の最近の進化または学んだ(おそらく両方)適応として説明することができます。裕福な夫に対する女性の好みなど、他のおそらく生来の普遍的なものも、女性が生き残り、繁殖するために必要なリソースを独占し、これらのリソースの優先的にサンズに対して優先的に制御するために必要なリソースを独占した場合、女性による能力的な宿泊施設である可能性があります。

Sociobiologists and feminists agree that men in patriarchal social systems seek to control females, but sociobiologists go further, using Darwin's theory of sexual selection and Trivers's ideas on parental investment to explain why males should attempt to control female sexuality. From this perspective, the stage for the development under some conditions of patriarchal social systems was set over the course of primate evolution.Sexual selection encompasses both competition between males and female choice. But in applying this theory to our "lower origins" (prehominid ancestors), Darwin assumed that choices were made by essentially "coy" females. I argue here that female solicitation of multiple males (either simultaneously or sequentially, depending on the breeding system) characterized prehominid females; this prehominid legacy of cyclical sexual assertiveness, itself possibly a female counter-strategy to male efforts to control the timing of female reproduction, generated further male counter-strategies. This dialectic had important implications for emerging hominid mating systems, human evolution, and the development of patriarchal arrangements in some human societies. For hominid males who will invest in offspring, there would be powerful selection for emotions, behaviors, and customs that ensure them certainty of paternity. The sexual modesty that so struck Darwin can be explained as a recent evolved or learned (perhaps both) adaptation in women to avoid penalties imposed by patrilines on daughters and mates who failed to conform to the patriline's prevailing norms for their sex. Other supposedly innate universals, such as female preferences for wealthy husbands, are also likely to be facultative accommodations by women to constraints set up when patrilines monopolized resources needed by females to survive and reproduce, and passed on intergenerational control of these resources preferentially to sons.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google