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Air medical journal20150101Vol.34issue(4)

慈善航空医療機関は、パイロットの商業的認定を必要とするべきですか?

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:14のCFRパート91で動作する固定翼の医療輸送クラッシュは、非医療パート91便よりも高い致命的な結果を示しています。高度な認証は安全性の向上につながる可能性がありますが、そのような認証を必要とする慈善航空医療輸送はないことを知っています。ここでは、遡及的研究で、あまり厳しくない民間パイロット証明書と事故の原因と比較して、商業認証が致死率の低下に関連しているかどうかを判断しました。 方法:2002年から2012年の間に発生する単一エンジン航空機の致命的な事故のために、国家輸送安全委員会の事故データベースが質問されました。統計分析ではポアソンと割合テストが使用されました。 結果:2002年から2012年にかけての期間、商業パイロットは致死率が低いことを示しました。視覚的な気象条件下では、空力の失速は、両方のエアマンコホートに等しく影響する致命的な事故の頻繁な原因でした。機器の気象条件での手術の場合、致命的な事故は、機器のアプローチ不足と空間的見当識障害に最も一般的なものでした。夜には、障害物/地形のクリアランスを維持できなかったことが、致命的なクラッシュの最も一般的な原因でした。 結論:我々のデータは、チャリティエアメディカル輸送機関がパイロットが商業認証を取得することを奨励すべきであることを示唆しています。さらに、我々の研究は、致命的な事故を減らすために一般的な航空訓練/通貨を指示すべき分野を示しています。

目的:14のCFRパート91で動作する固定翼の医療輸送クラッシュは、非医療パート91便よりも高い致命的な結果を示しています。高度な認証は安全性の向上につながる可能性がありますが、そのような認証を必要とする慈善航空医療輸送はないことを知っています。ここでは、遡及的研究で、あまり厳しくない民間パイロット証明書と事故の原因と比較して、商業認証が致死率の低下に関連しているかどうかを判断しました。 方法:2002年から2012年の間に発生する単一エンジン航空機の致命的な事故のために、国家輸送安全委員会の事故データベースが質問されました。統計分析ではポアソンと割合テストが使用されました。 結果:2002年から2012年にかけての期間、商業パイロットは致死率が低いことを示しました。視覚的な気象条件下では、空力の失速は、両方のエアマンコホートに等しく影響する致命的な事故の頻繁な原因でした。機器の気象条件での手術の場合、致命的な事故は、機器のアプローチ不足と空間的見当識障害に最も一般的なものでした。夜には、障害物/地形のクリアランスを維持できなかったことが、致命的なクラッシュの最も一般的な原因でした。 結論:我々のデータは、チャリティエアメディカル輸送機関がパイロットが商業認証を取得することを奨励すべきであることを示唆しています。さらに、我々の研究は、致命的な事故を減らすために一般的な航空訓練/通貨を指示すべき分野を示しています。

OBJECTIVE: Fixed wing medical transportation crashes operating under 14 CFR Part 91 show higher fatal outcomes than nonmedical Part 91 flights. Advanced certification may translate into increased safety, yet we know of no charity air medical transportation requiring such certification. Herein, in a retrospective study, we determined whether commercial certification is associated with a reduced fatality rate compared with the less stringent private pilot certificate and accident causes. METHODS: The National Transportation Safety Board accident database was queried for fatal accidents in single-engine aircraft occurring between 2002 and 2012. Poisson and proportion tests were used in statistical analyses. RESULTS: For the period spanning 2002-2012, commercial pilots showed a lower fatality rate. Under visual meteorologic conditions, aerodynamic stall was a frequent cause for fatal accidents affecting both airman cohorts equally. For operations in instrument meteorologic conditions, fatal accidents were most commonly attributed to instrument approach deficiency and spatial disorientation. At night, failure to maintain obstacle/terrain clearance was the most prevalent cause of fatal crashes. CONCLUSION: Our data suggest that charity air medical transportation organizations should encourage their pilots to acquire commercial certification. Furthermore, our study indicates areas in which general aviation training/currency should be directed to reduce fatal accidents.

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