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この研究では、社会経済的地位が低い青少年(SES)の弾力性の予測因子を調べました。地方の公立学校では、14〜19歳の低SESの思春期の1451人の学生(少女= 718)から断面データが得られました。学生は、インドの文化(サットヴィック、ラジャジック、タマシックのグナ)に馴染みのある気質に関連する一連の自己報告措置を完了しました。本質的および外因性の願望、学問的願望、知覚された学校環境。Resilienceは、主観的な幸福インベントリの学業成績とスコアから派生した複合材として運用されました。回帰分析により、Sattvic、Rajasic、およびTamasicの自己概念が回復力の重要な予測因子であることが明らかになりました。回復力は、学校環境で経験された拒絶と外因性の願望の両方によって否定的に予測されました。調査結果は、社会経済的背景が低い田舎の学校における思春期の生徒の政策と介入に影響を与えます。
この研究では、社会経済的地位が低い青少年(SES)の弾力性の予測因子を調べました。地方の公立学校では、14〜19歳の低SESの思春期の1451人の学生(少女= 718)から断面データが得られました。学生は、インドの文化(サットヴィック、ラジャジック、タマシックのグナ)に馴染みのある気質に関連する一連の自己報告措置を完了しました。本質的および外因性の願望、学問的願望、知覚された学校環境。Resilienceは、主観的な幸福インベントリの学業成績とスコアから派生した複合材として運用されました。回帰分析により、Sattvic、Rajasic、およびTamasicの自己概念が回復力の重要な予測因子であることが明らかになりました。回復力は、学校環境で経験された拒絶と外因性の願望の両方によって否定的に予測されました。調査結果は、社会経済的背景が低い田舎の学校における思春期の生徒の政策と介入に影響を与えます。
This study examined the predictors of resilience among adolescents of low socio-economic status (SES). Cross-sectional data were obtained from 1451 adolescent students (girls = 718) of low SES aged 14 to 19 years in rural public schools. Students completed a set of self-report measures relating to temperament familiar in Indian culture (sattvic, rajasic and tamasic gunas), intrinsic and extrinsic aspirations, academic aspiration, and perceived school environment. Resilience was operationalized as a composite derived from academic grades and scores on the Subjective Well-Being Inventory. Regression analysis revealed that sattvic, rajasic and tamasic self-concepts were significant predictors of resilience. Resilience was negatively predicted by both rejection experienced in the school environment and extrinsic aspirations. The findings have implications for policy and intervention for adolescent students in rural schools of low socio-economic backgrounds.
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