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本研究では、単一被験者の設計を使用して、等価クラスの形成と機能の伝達に対する選択または拒否制御の効果を評価しました。サンプル/s+(select)またはサンプル/s-(拒否)の関係の確立をバイアスするために、成人は要件(MTS-OR)を観察するマッチングとサンプルとサンプルのタスクにさらされました。実験1では、4セットのベースライン条件付き関係が、拒否コントロール(A1B2C1、A2B1C2)と2つの選択コントロール(D1E1F1、D2E2F2)の下で2つ教えられました。参加者は、透過性、対称性、等価性、反射性についてテストされました。彼らはまた、同等のクラスからの刺激の1つを含む単純な差別を学び、識別機能の伝達についてテストされました。一般に、参加者は、すべての等価関連プローブで高精度で実行され、選択制御下での関数プローブの転送を実行しました。拒否制御下で、参加者は対称テストでのみ高いスコアを持っていました。関数の伝達は、S-としてプログラムされた刺激に起因しました。実験2では、拒否制御下の等価クラスが4人のメンバーに拡張されました(A1B2C1D2; A2B1C2D1)。参加者は、対称性と2つのノードを含むトランジテーションおよび等価検定のみで高いスコアを持っていました。関数の転送は、プログラムされたs-に各クラスに追加されました。両方の実験の結果は、コントロールの選択と拒否が等価クラスの形成と刺激機能の伝達に異なる影響を与える可能性があることを示唆しています。
本研究では、単一被験者の設計を使用して、等価クラスの形成と機能の伝達に対する選択または拒否制御の効果を評価しました。サンプル/s+(select)またはサンプル/s-(拒否)の関係の確立をバイアスするために、成人は要件(MTS-OR)を観察するマッチングとサンプルとサンプルのタスクにさらされました。実験1では、4セットのベースライン条件付き関係が、拒否コントロール(A1B2C1、A2B1C2)と2つの選択コントロール(D1E1F1、D2E2F2)の下で2つ教えられました。参加者は、透過性、対称性、等価性、反射性についてテストされました。彼らはまた、同等のクラスからの刺激の1つを含む単純な差別を学び、識別機能の伝達についてテストされました。一般に、参加者は、すべての等価関連プローブで高精度で実行され、選択制御下での関数プローブの転送を実行しました。拒否制御下で、参加者は対称テストでのみ高いスコアを持っていました。関数の伝達は、S-としてプログラムされた刺激に起因しました。実験2では、拒否制御下の等価クラスが4人のメンバーに拡張されました(A1B2C1D2; A2B1C2D1)。参加者は、対称性と2つのノードを含むトランジテーションおよび等価検定のみで高いスコアを持っていました。関数の転送は、プログラムされたs-に各クラスに追加されました。両方の実験の結果は、コントロールの選択と拒否が等価クラスの形成と刺激機能の伝達に異なる影響を与える可能性があることを示唆しています。
The present study used a single-subject design to evaluate the effects of select or reject control on equivalence class formation and transfer of function. Adults were exposed to a matching-to-sample task with observing requirements (MTS-OR) in order to bias the establishment of sample/S+ (select) or sample/S- (reject) relations. In Experiment 1, four sets of baseline conditional relations were taught-two under reject control (A1B2C1, A2B1C2) and two under select control (D1E1F1, D2E2F2). Participants were tested for transitivity, symmetry, equivalence and reflexivity. They also learned a simple discrimination involving one of the stimuli from the equivalence classes and were tested for the transfer of the discriminative function. In general, participants performed with high accuracy on all equivalence-related probes as well as the transfer of function probes under select control. Under reject control, participants had high scores only on the symmetry test; transfer of function was attributed to stimuli programmed as S-. In Experiment 2, the equivalence class under reject control was expanded to four members (A1B2C1D2; A2B1C2D1). Participants had high scores only on symmetry and on transitivity and equivalence tests involving two nodes. Transfer of function was extended to the programmed S- added to each class. Results from both experiments suggest that select and reject controls might differently affect the formation of equivalence classes and the transfer of stimulus functions.
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