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目的:この研究の目的は、ポーランドの長期介護施設(LTCI)に住んでいる高齢者のニーズを評価する際に、高齢者アンケート(CANE)のニーズのキャンバーウェル評価を評価することでした。 設定と参加者:173人の居住者のニーズが評価されました。包含基準は年齢(少なくとも75歳)であり、重度の認知障害の欠如(少なくとも15ポイントのミニ精神スケール検査スコア)でした。 測定:すべての参加者において、満たされたニーズと満たされていないニーズは、自分自身とケア活動に関与する看護スタッフによって評価されました。 結果:スタッフによって評価されたMETニーズの数は、ユーザーの意見よりも高かった(P <0.0001)が、満たされていないニーズの数は低かった(P <0.001)。ただし、ユーザーとスタッフの間の契約の平均割合は86.2%でした。最低の合意を特徴とする分野は、会社(65.3%)、記憶(75.7%)、視力/聴覚/コミュニケーション(70.5%)、心理的苦痛(70.5%)でした。 結論:私たちの研究では、スタッフとニーズのユーザー評価との間に契約の割合が高いにもかかわらず、これら2つのニーズの認識の間の矛盾の領域を特定することができました。これらは、対処すべきケアの側面を指す信号として扱うことができます。
目的:この研究の目的は、ポーランドの長期介護施設(LTCI)に住んでいる高齢者のニーズを評価する際に、高齢者アンケート(CANE)のニーズのキャンバーウェル評価を評価することでした。 設定と参加者:173人の居住者のニーズが評価されました。包含基準は年齢(少なくとも75歳)であり、重度の認知障害の欠如(少なくとも15ポイントのミニ精神スケール検査スコア)でした。 測定:すべての参加者において、満たされたニーズと満たされていないニーズは、自分自身とケア活動に関与する看護スタッフによって評価されました。 結果:スタッフによって評価されたMETニーズの数は、ユーザーの意見よりも高かった(P <0.0001)が、満たされていないニーズの数は低かった(P <0.001)。ただし、ユーザーとスタッフの間の契約の平均割合は86.2%でした。最低の合意を特徴とする分野は、会社(65.3%)、記憶(75.7%)、視力/聴覚/コミュニケーション(70.5%)、心理的苦痛(70.5%)でした。 結論:私たちの研究では、スタッフとニーズのユーザー評価との間に契約の割合が高いにもかかわらず、これら2つのニーズの認識の間の矛盾の領域を特定することができました。これらは、対処すべきケアの側面を指す信号として扱うことができます。
OBJECTIVES: The aim of the study was to evaluate the Camberwell Assessment of Need for the Elderly questionnaire (CANE) in assessing the needs of elderly individuals living in long-term care institutions (LTCI) in Poland. SETTING AND PARTICIPANTS: The needs of 173 residents were assessed. The inclusion criteria were age (at least 75 years of age) and the lack of severe cognitive impairment (Mini Mental Scale Examination score of at least 15 points). MEASUREMENTS: In all participants, met and unmet needs were assessed by themselves and by the nursing staff involved in care activities. RESULTS: The number of met needs assessed by the staff was higher than in the users' opinions (p<0.0001), whereas the number of unmet needs was lower (p<0.001). However, the average percentage of the agreement between the user and the staff was as high as 86.2%. The areas characterized by the lowest agreement were Company (65.3%), Memory (75.7%), Eyesight/hearing/communication (70.5%) and Psychological distress (70.5%). CONCLUSIONS: Despite a high percentage of agreement reached between the staff and user assessments of needs in our study, we were able to identify the areas of discrepancies between these two perceptions of needs. These can be treated as signals pointing to those aspects of care that should be addressed.
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