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背景:自我防衛メカニズムは、ストレスの多い状況にさらされると個人が不安を防ぐのに役立つ無意識の心理的プロセスです。これらのメカニズムは、個人の性格のダイナミクス、精神病理学、ストレスの多い状況に対処するモードを評価するために、精神医学的実践において重要であり、したがって、適切な個別化された治療を設計するために重要です。私たちの研究は、パキスタンの医学生の自我防衛メカニズムと不安、うつ病、学業成績との関係を描写しています。 方法:この横断研究は、2014年12月1日から2015年1月15日まで、パキスタンのラホールにあるCMHラホールメディカルカレッジとファチマ記念病院医療および歯科大学で行われました。便利なサンプリングが使用され、同意した学生のみが使用されました。この研究に参加しました。アンケートは、3つのセクションで構成されていました。1)人口統計、参加者の最新の試験の人口統計データと学術スコアを文書化する。2)病院の不安とうつ病スケール(HADS);3)防衛スタイルのアンケート-40(DSQ-40)。データはSPSSv。20で分析されました。平均スコアと頻度は、人口統計学的変数と自我防御メカニズムについて計算されました。二変量相関、一元配置分散分析、および多重線形回帰を使用して、学業スコア、人口統計、自我防衛メカニズム、不安、うつ病の間の関連性を特定しました。 結果:合計409人の医学生が参加し、そのうち286人(70%)が女性、123人(30%)が男性でした。最新の試験での平均パーセンテージスコアは、医学生で75.6%でした。二変量相関により、成熟と神経のエゴ防御メカニズムと学業成績の間の直接的な関連性、および未熟なメカニズムと学業成績との間接的な関連性が明らかになりました。一方向ANOVAは、中程度のレベルの不安(p <.05)および低レベルのうつ病(p <.05)が学業成績の向上に関連していることを示しました。 結論:パキスタンの医学生のサンプルでは、学業成績と自我防衛メカニズム、不安、うつ病のレベルとの間に有意な関連性がありました。
背景:自我防衛メカニズムは、ストレスの多い状況にさらされると個人が不安を防ぐのに役立つ無意識の心理的プロセスです。これらのメカニズムは、個人の性格のダイナミクス、精神病理学、ストレスの多い状況に対処するモードを評価するために、精神医学的実践において重要であり、したがって、適切な個別化された治療を設計するために重要です。私たちの研究は、パキスタンの医学生の自我防衛メカニズムと不安、うつ病、学業成績との関係を描写しています。 方法:この横断研究は、2014年12月1日から2015年1月15日まで、パキスタンのラホールにあるCMHラホールメディカルカレッジとファチマ記念病院医療および歯科大学で行われました。便利なサンプリングが使用され、同意した学生のみが使用されました。この研究に参加しました。アンケートは、3つのセクションで構成されていました。1)人口統計、参加者の最新の試験の人口統計データと学術スコアを文書化する。2)病院の不安とうつ病スケール(HADS);3)防衛スタイルのアンケート-40(DSQ-40)。データはSPSSv。20で分析されました。平均スコアと頻度は、人口統計学的変数と自我防御メカニズムについて計算されました。二変量相関、一元配置分散分析、および多重線形回帰を使用して、学業スコア、人口統計、自我防衛メカニズム、不安、うつ病の間の関連性を特定しました。 結果:合計409人の医学生が参加し、そのうち286人(70%)が女性、123人(30%)が男性でした。最新の試験での平均パーセンテージスコアは、医学生で75.6%でした。二変量相関により、成熟と神経のエゴ防御メカニズムと学業成績の間の直接的な関連性、および未熟なメカニズムと学業成績との間接的な関連性が明らかになりました。一方向ANOVAは、中程度のレベルの不安(p <.05)および低レベルのうつ病(p <.05)が学業成績の向上に関連していることを示しました。 結論:パキスタンの医学生のサンプルでは、学業成績と自我防衛メカニズム、不安、うつ病のレベルとの間に有意な関連性がありました。
BACKGROUND: Ego defense mechanisms are unconscious psychological processes that help an individual to prevent anxiety when exposed to a stressful situation. These mechanisms are important in psychiatric practice to assess an individual's personality dynamics, psychopathologies, and modes of coping with stressful situations, and hence, to design appropriate individualized treatment. Our study delineates the relationship of ego defense mechanisms with anxiety, depression, and academic performance of Pakistani medical students. METHODS: This cross-sectional study was done at CMH Lahore Medical College and Fatima Memorial Hospital Medical and Dental College, both in Lahore, Pakistan, from December 1, 2014 to January 15, 2015. Convenience sampling was used and only students who agreed to take part in this study were included. The questionnaire consisted of three sections: 1) Demographics, documenting demographic data and academic scores on participants' most recent exams; 2) Hospital Anxiety and Depression Scale (HADS); and 3) Defense Style Questionnaire-40 (DSQ-40). The data were analyzed with SPSS v. 20. Mean scores and frequencies were calculated for demographic variables and ego defense mechanisms. Bivariate correlations, one-way ANOVA, and multiple linear regression were used to identify associations between academic scores, demographics, ego defense mechanisms, anxiety, and depression. RESULTS: A total of 409 medical students participated, of whom 286 (70%) were females and 123 (30%) were males. Mean percentage score on the most recent exams was 75.6% in medical students. Bivariate correlation revealed a direct association between mature and neurotic ego defense mechanisms and academic performance, and an indirect association between immature mechanisms and academic performance. One-way ANOVA showed that moderate levels of anxiety (P < .05) and low levels of depression (P < .05) were associated with higher academic performance. CONCLUSION: There was a significant association between academic performance and ego defense mechanisms, anxiety, and depression levels in our sample of Pakistani medical students.
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