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Journal of child psychology and psychiatry, and allied disciplines2016Feb01Vol.57issue(2)

注意欠陥多動性障害の有無にかかわらず若者の間の危険な自転車の行動

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, U.S. Gov't, Non-P.H.S.
  • Research Support, U.S. Gov't, P.H.S.
概要
Abstract

背景:注意欠陥多動性障害(ADHD)を持つ若者の間では、自動車自転車の衝突による負傷リスクが特に高くなっています。ここでは、仮想環境技術の進歩を利用して、ADHDの有無にかかわらず、子どものサイクリスト間の道路交差行動を安全かつ体系的に調べました。 方法:10〜14歳の63人の若者(ADHDを備えた26人、ADHDの37人の非ADHDコントロール)は、高忠実度の自転車シミュレーターに乗っている間、連続した交通量と交差する12の交差点を越えました。交通密度(つまり、車両間の時間的ギャップ)を操作して、ギャップの選択、道路への侵入のタイミング、道路を出るときの時間の時間、および近づいている車での閉鎖など、道路交差の行動指数に対する交通密度の変化の影響を調べるために操作されました。さらに、両親は、子供のADHD症状、気質の特徴、自転車の経験、および怪我の歴史を評価するアンケートに記入しました。 結果:ADHDの若者は、ADHD以外の若者と同じサイズのギャップを主に選択しましたが、ADHDの若者は、高密度トラフィックへの暴露後、より小さなギャップサイズを選択する可能性が高くなりました。さらに、ADHDの若者は、交差点に入るときに動きのタイミングが悪いことを示し、道路を出るときに余裕が短くなりました。多動性促進性症状は、より小さなギャップの選択に特に関連していましたが、タイミングの赤字は不注意と抑制制御と特異的に関連していました。 結論:調査結果は、ADHDを持つ若者の負傷リスクに影響を与える可能性のある2つの関連するが潜在的に分離可能なメカニズムを強調し、負傷予防戦略の開発の基盤を提供します。

背景:注意欠陥多動性障害(ADHD)を持つ若者の間では、自動車自転車の衝突による負傷リスクが特に高くなっています。ここでは、仮想環境技術の進歩を利用して、ADHDの有無にかかわらず、子どものサイクリスト間の道路交差行動を安全かつ体系的に調べました。 方法:10〜14歳の63人の若者(ADHDを備えた26人、ADHDの37人の非ADHDコントロール)は、高忠実度の自転車シミュレーターに乗っている間、連続した交通量と交差する12の交差点を越えました。交通密度(つまり、車両間の時間的ギャップ)を操作して、ギャップの選択、道路への侵入のタイミング、道路を出るときの時間の時間、および近づいている車での閉鎖など、道路交差の行動指数に対する交通密度の変化の影響を調べるために操作されました。さらに、両親は、子供のADHD症状、気質の特徴、自転車の経験、および怪我の歴史を評価するアンケートに記入しました。 結果:ADHDの若者は、ADHD以外の若者と同じサイズのギャップを主に選択しましたが、ADHDの若者は、高密度トラフィックへの暴露後、より小さなギャップサイズを選択する可能性が高くなりました。さらに、ADHDの若者は、交差点に入るときに動きのタイミングが悪いことを示し、道路を出るときに余裕が短くなりました。多動性促進性症状は、より小さなギャップの選択に特に関連していましたが、タイミングの赤字は不注意と抑制制御と特異的に関連していました。 結論:調査結果は、ADHDを持つ若者の負傷リスクに影響を与える可能性のある2つの関連するが潜在的に分離可能なメカニズムを強調し、負傷予防戦略の開発の基盤を提供します。

BACKGROUND: Injury risk from car-bicycle collisions is particularly high among youth with attention-deficit hyperactivity disorder (ADHD). Here, we capitalized on advances in virtual environment technology to safely and systematically examine road-crossing behavior among child cyclists with and without ADHD. METHODS: Sixty-three youth (26 with ADHD, 37 non-ADHD controls) ages 10-14 years crossed 12 intersections with continuous cross-traffic while riding a high-fidelity bicycling simulator. Traffic density (i.e., temporal gaps between vehicles) was manipulated to examine the impact of varying traffic density on behavioral indices of road crossing, including gap selection, timing of entry into the roadway, time to spare when exiting the roadway, and close calls with oncoming cars. In addition, parents filled out questionnaires assessing their child's ADHD symptomatology, temperamental characteristics, bicycling experience, and injury history. RESULTS: ADHD youth largely chose the same size gaps as non-ADHD youth, although ADHD youth were more likely to select smaller gap sizes following exposure to high-density traffic. In addition, youth with ADHD demonstrated poorer movement timing when entering the intersection, resulting in less time to spare when exiting the roadway. Hyperactivity-impulsivity symptoms were specifically associated with selection of smaller gaps, whereas timing deficits were specifically associated with inattention and inhibitory control. CONCLUSION: Findings highlight two related yet potentially dissociable mechanisms that may influence injury risk among youth with ADHD and provide a foundation for development of injury prevention strategies.

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