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目的:この記事の目的は、欧州連合(EU)における多国籍および多施設の非介入研究(NIS)の承認を得るための複雑さと予期しない規制要件の概要を説明することです。 方法:EUのさまざまな加盟国におけるNISの認可に関連する規制とガイダンス情報を見つけるために、国家管轄当局(CAS)、倫理委員会(ECS)、およびデータ保護(DP)当局のウェブサイトが相談されました。 結果:NISのさまざまな規制/ガイダンスで開示も明確でもない多くの追加のハードルが特定されました。NISにはCAからの承認は必要ありませんが、多くの国では、CAの意見の要求がECに提出する前に、計画されたNISが介入試験カテゴリに該当しないことを確認することをお勧めします。一部の国では臨床試験保険が必要でした。ベルギーやイタリアなどの国では、多施設NISは、単一の中央ECの意見が十分ではないため、中央ECと地元のECSからの承認を必要としました。提出のためのECドキュメント要件と料金は、すべての加盟国の間で非常に変動しました。一部の国では、データ保護当局および保険会社からの追加の承認が必要でした。 結論:多施設および多国籍のNISの承認を得るプロセスは、透明性の欠如と加盟国間の異なる規制要件のために時間がかかります。EUの薬剤固有法と臨床試験規制番号536/2014は、パスの規制枠組み(承認後の安全研究)と低い介入臨床試験を提供する一歩前進ですが、規制番号536/2014はNISを除外して以来、それは困難です。加盟国間のNISの承認のための要件の調和を実施する。
目的:この記事の目的は、欧州連合(EU)における多国籍および多施設の非介入研究(NIS)の承認を得るための複雑さと予期しない規制要件の概要を説明することです。 方法:EUのさまざまな加盟国におけるNISの認可に関連する規制とガイダンス情報を見つけるために、国家管轄当局(CAS)、倫理委員会(ECS)、およびデータ保護(DP)当局のウェブサイトが相談されました。 結果:NISのさまざまな規制/ガイダンスで開示も明確でもない多くの追加のハードルが特定されました。NISにはCAからの承認は必要ありませんが、多くの国では、CAの意見の要求がECに提出する前に、計画されたNISが介入試験カテゴリに該当しないことを確認することをお勧めします。一部の国では臨床試験保険が必要でした。ベルギーやイタリアなどの国では、多施設NISは、単一の中央ECの意見が十分ではないため、中央ECと地元のECSからの承認を必要としました。提出のためのECドキュメント要件と料金は、すべての加盟国の間で非常に変動しました。一部の国では、データ保護当局および保険会社からの追加の承認が必要でした。 結論:多施設および多国籍のNISの承認を得るプロセスは、透明性の欠如と加盟国間の異なる規制要件のために時間がかかります。EUの薬剤固有法と臨床試験規制番号536/2014は、パスの規制枠組み(承認後の安全研究)と低い介入臨床試験を提供する一歩前進ですが、規制番号536/2014はNISを除外して以来、それは困難です。加盟国間のNISの承認のための要件の調和を実施する。
OBJECTIVE: The purpose of this article is to give an overview of the complexities and unexpected regulatory requirements for obtaining approval of multinational and multicentre non-interventional studies (NIS) in the European Union (EU). METHODS: The websites of national competent authorities (CAs), ethics committees (ECs) and data protection (DP) authorities were consulted to find regulations and guidance information related to the authorisation of NIS in various member states of the EU. RESULTS: Many additional hurdles, neither disclosed nor clear in the various regulations/guidances for NIS, were identified. Although approval from the CA is not needed for NIS, in many countries request of CA opinion is nevertheless recommended, prior to submission to the EC, to obtain confirmation that the planned NIS does not fall in the interventional trial category. Clinical trial insurance was required in some countries. In countries like Belgium and Italy, the multicentre NIS required the approval from a central EC and local ECs as a single central EC opinion was not considered sufficient. The EC document requirements for submission and the fees were extremely variable among all member states. Additional approvals from data protection authorities and insurance companies were required in some countries. CONCLUSIONS: The process of obtaining approval for multicentre and multinational NIS is time consuming due to lack of transparency and the different regulatory requirements among member states. The EU pharmacovigilance legislation and clinical trial regulation No 536/2014 is a step forward in providing a regulatory framework for PASS (post-authorisation safety studies) and low intervention clinical trials, but since regulation No 536/2014 excludes NIS, it will be difficult to enforce harmonization of requirements for approval of NIS among member states.
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