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Environmental health : a global access science source2016Jan14Vol.15issue()

カナダの男性におけるディーゼルとガソリンエンジンの排気と結腸直腸癌のリスクへの職場の曝露

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

背景:国際癌研究機関(IARC)は、ディーゼル排気をヒト(グループ1)およびガソリン排気物として発がん性(グループ2B)に基づいた肺がんの研究として分類しましたが、他の部位の証拠は限られています。私たちは、男性の結腸直腸癌のリスクに関するディーゼルおよびガソリン排出物への暴露を調査することにより、この質問に対処しました。 方法:1994年から1997年に実施された7つのカナダ州からの結腸(n = 931)および直腸(n = 840)がんと1360のコントロールを伴う結腸(n = 931)および直腸(n = 840)がんの症例症例を伴う人口ベースの症例対照研究のデータを使用しました。生涯の職業上の歴史と他の危険因子に関する情報が収集されました。症例制御のステータスを盲目にした職業上の衛生士は、集中、頻度、信頼性の3つの次元の各ジョブに割り当てられた露出を割り当てました。ロジスティック回帰を使用して、オッズ比(OR)と95%信頼区間(CI)を推定し、年齢、州、プロキシ回答者の使用、喫煙、体質量指数、身体活動、アルコールの摂取、加工肉、およびアスベストおよび芳香族アミンへの職業曝露。 結果:CRCの症例のうち、638人(36%)がディーゼルにさらされ、814人(46%)がガソリン排出にさらされました。暴露されていないリスクと比較して、結腸直腸癌のディーゼル排出量の高濃度レベルにさらされた被験者(OR = 1.65、95%CI = 0.98-2.80)および直腸癌(OR = 1.98、95%CI = 1.09--3.60)、しかし結腸癌ではありません。高濃度での長期(> 10年)曝露は、直腸癌の高リスクとも関連していました(OR = 2.33 95%CI = 0.94-5.78; P-Trend = 0.02)。ガソリン排出について統計的に有意な関連性は観察されませんでした。 結論:私たちの調査結果は、持続的な高レベル暴露ディーゼル排出が直腸癌のリスクを高める可能性があることを示唆しています。

背景:国際癌研究機関(IARC)は、ディーゼル排気をヒト(グループ1)およびガソリン排気物として発がん性(グループ2B)に基づいた肺がんの研究として分類しましたが、他の部位の証拠は限られています。私たちは、男性の結腸直腸癌のリスクに関するディーゼルおよびガソリン排出物への暴露を調査することにより、この質問に対処しました。 方法:1994年から1997年に実施された7つのカナダ州からの結腸(n = 931)および直腸(n = 840)がんと1360のコントロールを伴う結腸(n = 931)および直腸(n = 840)がんの症例症例を伴う人口ベースの症例対照研究のデータを使用しました。生涯の職業上の歴史と他の危険因子に関する情報が収集されました。症例制御のステータスを盲目にした職業上の衛生士は、集中、頻度、信頼性の3つの次元の各ジョブに割り当てられた露出を割り当てました。ロジスティック回帰を使用して、オッズ比(OR)と95%信頼区間(CI)を推定し、年齢、州、プロキシ回答者の使用、喫煙、体質量指数、身体活動、アルコールの摂取、加工肉、およびアスベストおよび芳香族アミンへの職業曝露。 結果:CRCの症例のうち、638人(36%)がディーゼルにさらされ、814人(46%)がガソリン排出にさらされました。暴露されていないリスクと比較して、結腸直腸癌のディーゼル排出量の高濃度レベルにさらされた被験者(OR = 1.65、95%CI = 0.98-2.80)および直腸癌(OR = 1.98、95%CI = 1.09--3.60)、しかし結腸癌ではありません。高濃度での長期(> 10年)曝露は、直腸癌の高リスクとも関連していました(OR = 2.33 95%CI = 0.94-5.78; P-Trend = 0.02)。ガソリン排出について統計的に有意な関連性は観察されませんでした。 結論:私たちの調査結果は、持続的な高レベル暴露ディーゼル排出が直腸癌のリスクを高める可能性があることを示唆しています。

BACKGROUND: The International Agency for Research on Cancer (IARC) classified diesel exhaust as carcinogenic to humans (Group 1) and gasoline exhaust as a possible carcinogen (Group 2B) based studies of lung cancer, however the evidence for other sites is limited. We addressed this question by investigating exposure to diesel and gasoline emissions with respect to risk of colorectal cancer in men. METHODS: We used data from a population-based case-control study with incident cases of colon (n = 931) and rectal (n = 840) cancer and 1360 controls from 7 Canadian provinces conducted in 1994-1997. Lifetime occupational history and information on other risk factors was collected. Occupational hygienists, blinded to case-control status, assigned exposures to each job for 3 dimensions: concentration, frequency, and reliability. Logistic regression was used to estimate odds ratios (OR) and their 95 % confidence intervals (CI), adjusted for age, province, use of proxy respondents, smoking, body-mass index, physical activity, intake of alcohol, processed meats, and occupational exposure to asbestos and aromatic amines. RESULTS: Among CRC cases, 638 (36 %) were exposed to diesel and 814 (46 %) were exposed to gasoline emissions. Relative to the unexposed, elevated risks were observed among subjects ever exposed to high concentration levels of diesel emissions for colorectal cancer (OR = 1.65, 95 % CI = 0.98-2.80) and rectal cancer (OR = 1.98, 95 % CI = 1.09-3.60), but not colon cancer. Prolonged (>10 years) exposure at high concentrations was also associated with high risks of rectal cancer (OR = 2.33 95 % CI = 0.94-5.78; p-trend = 0.02). No statistically significant associations were observed for gasoline emissions. CONCLUSIONS: Our findings suggest that sustained high-level exposure diesel emissions may increase the risk of rectal cancer.

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