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Appetite2016Apr01Vol.99issue()

消費者はプレーンヨーグルトにどれくらいの砂糖を追加しますか?フランスの消費者の行動と自己報告された習慣を調べる研究からの洞察

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

フランスでは、消費者の50%が消費前にプレーンヨーグルトを甘くしています。この研究では、コンテキスト化されたテスト条件下で砂糖の消費者が追加された量を測定しました。参加者(砂糖を追加する普通のヨーグルトを定期的に消費する199人のフランス人の成人)に、完全な食事の終わりにプレーンヨーグルト(125 g)を与えられ、通常の甘味料(キャスター砂糖、蜂蜜、またはジャム)で甘くすることを許可されました。追加された量は、使用前後の甘味料容器を計量することにより間接的に測定されました。その後、それらを等価量のスクロース、または「砂糖を加えた」に変換しました。参加者は、相対的な飢er、渇き、プレーンヨーグルトが好きであることを説明し、追加した甘味料の量を推定するように求められました。平均して、参加者はヨーグルトに13.6 gの砂糖を追加しました。これは、事前に甘やかされた市販のヨーグルト(125 g)に含まれる10.2 gの砂糖よりも高いです。被験者がキャスター砂糖(11.0 g/ヨーグルト、n = 134)または蜂蜜(12.1 g/ヨーグルト、n = 29)とは対照的に、ジャム(24.4 g/ヨーグルト、n = 36)を使用すると、より多くの砂糖が追加されました。年齢、社会専門職のカテゴリー、およびBMIは、糖質量の量に大きな影響を与えました。行動と態度に基づいて、参加者は3つの均等なサイズのグループに分けることができます:「低糖の使用者」(n = 67、中央値= 6.1 g/ヨーグルト)は、食物摂取量を制御する傾向がありました。私たちの知る限り、この研究は、コンテキスト化された条件(実際の食事中の自己準備)で、砂糖消費者の量に関する堅牢なデータを提供した最初のデータです。私たちの調査結果は、消費者が追加した甘味料の半分の半分を過小評価していることを示しています。

フランスでは、消費者の50%が消費前にプレーンヨーグルトを甘くしています。この研究では、コンテキスト化されたテスト条件下で砂糖の消費者が追加された量を測定しました。参加者(砂糖を追加する普通のヨーグルトを定期的に消費する199人のフランス人の成人)に、完全な食事の終わりにプレーンヨーグルト(125 g)を与えられ、通常の甘味料(キャスター砂糖、蜂蜜、またはジャム)で甘くすることを許可されました。追加された量は、使用前後の甘味料容器を計量することにより間接的に測定されました。その後、それらを等価量のスクロース、または「砂糖を加えた」に変換しました。参加者は、相対的な飢er、渇き、プレーンヨーグルトが好きであることを説明し、追加した甘味料の量を推定するように求められました。平均して、参加者はヨーグルトに13.6 gの砂糖を追加しました。これは、事前に甘やかされた市販のヨーグルト(125 g)に含まれる10.2 gの砂糖よりも高いです。被験者がキャスター砂糖(11.0 g/ヨーグルト、n = 134)または蜂蜜(12.1 g/ヨーグルト、n = 29)とは対照的に、ジャム(24.4 g/ヨーグルト、n = 36)を使用すると、より多くの砂糖が追加されました。年齢、社会専門職のカテゴリー、およびBMIは、糖質量の量に大きな影響を与えました。行動と態度に基づいて、参加者は3つの均等なサイズのグループに分けることができます:「低糖の使用者」(n = 67、中央値= 6.1 g/ヨーグルト)は、食物摂取量を制御する傾向がありました。私たちの知る限り、この研究は、コンテキスト化された条件(実際の食事中の自己準備)で、砂糖消費者の量に関する堅牢なデータを提供した最初のデータです。私たちの調査結果は、消費者が追加した甘味料の半分の半分を過小評価していることを示しています。

In France, 50% of consumers sweeten plain yogurts prior to consumption. This study measured how much sugar consumers added under contextualized testing conditions. Participants (199 French adults who regularly consume plain yogurt adding sugar) were given a plain yogurt (125 g) at the end of a full meal and were allowed to sweeten it with their usual sweetener (caster sugar, honey, or jam). The quantities added were measured indirectly by weighing the sweetener containers before and after use; they were then converted into equivalent quantities of sucrose, or "added sugar." Participants were asked to describe their relative hunger, thirst, and liking for plain yogurt and to estimate the quantity of sweetener they had added. On average, participants added 13.6 g of sugar to their yogurts, which is higher than the 10.2 g of sugar contained in pre-sweetened commercial yogurts (125 g). More sugar was added when subjects used jam (24.4 g/yogurt, n = 36) as opposed to caster sugar (11.0 g/yogurt, n = 134) or honey (12.1 g/yogurt, n = 29). Age, socio-professional category, and BMI had a significant influence on added-sugar quantity. Based on behavior and attitude, participants could be separated into three evenly sized groups: "low sugar users" (n = 67, median = 6.1 g/yogurt), who tended to control their food intake, "medium sugar users" (n = 66, median = 11.4 g/yogurt), and "heavy sugar users" (n = 66, median = 19.9 g/yogurt) who sought immediate satisfaction. To our knowledge, this study is the first to provide robust data on the amount of sugar consumers add to plain yogurts in contextualized conditions (self preparation during a real meal). Our findings show that consumers underestimated by half the quantity of sweetener they added.

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