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Psychology of addictive behaviors : journal of the Society of Psychologists in Addictive Behaviors2016Mar01Vol.30issue(2)

ソーシャルメディアでのギャンブルマーケティングへの露出とエンゲージメント:中程度のリスクと問題のギャンブラーへの影響を報告する

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

ギャンブルのためのデジタル広告、特にソーシャルメディアを介したマーケティングは近年増加しており、中程度のリスクや問題のギャンブラーを含む脆弱な消費者への影響は不明です。ソーシャルメディアのプロモーションは、多くの場合、広告の制限や行動規範の外にあり、影響を受けやすいギャンブラーに不公平な影響を与える可能性があります。この研究の目的は、ギャンブルのプロモーションとマーケティングコンテンツのギャンブラーへの露出のリコールを調査し、ソーシャルメディアでのマーケティングコンテンツを調査することを目的としており、現在ギャンブルの問題を経験している脆弱なユーザーに焦点を当てています。ソーシャルメディアを使用するギャンブラー(n = 964)は、ソーシャルメディアでのギャンブルオペレーターへの露出と関与、問題のギャンブルの重大度、ギャンブルへのソーシャルメディアプロモーションの影響を評価するオンライン調査を完了しました。中程度のリスクと問題のギャンブラーのギャンブラーは、ソーシャルメディアギャンブルプロモーションにさらされたことを報告する可能性が非常に高く、これらのプラットフォームを介してギャンブルオペレーターと積極的に関与していることを示しました。彼らは、これらのプロモーションの結果としてギャンブルを増やしたと自己報告する可能性が高く、3分の1以上がプロモーションが問題を増加させたと報告しました。この研究は、中程度のリスクのあるギャンブラーまたはギャンブルの問題を経験している人々がソーシャルメディアのプロモーションの影響を受ける可能性が高く、これらが悪化する障害のあるギャンブルに役割を果たす可能性があることを示唆しています。将来の研究では、行動データを使用してこれらの自己報告結果を検証する必要があります。ただし、これらの新しいプラットフォームを介した広告の潜在的な影響は、この行動中毒の形成における潜在的な役割を考えると、臨床医と政策立案者が考慮する必要があります。

ギャンブルのためのデジタル広告、特にソーシャルメディアを介したマーケティングは近年増加しており、中程度のリスクや問題のギャンブラーを含む脆弱な消費者への影響は不明です。ソーシャルメディアのプロモーションは、多くの場合、広告の制限や行動規範の外にあり、影響を受けやすいギャンブラーに不公平な影響を与える可能性があります。この研究の目的は、ギャンブルのプロモーションとマーケティングコンテンツのギャンブラーへの露出のリコールを調査し、ソーシャルメディアでのマーケティングコンテンツを調査することを目的としており、現在ギャンブルの問題を経験している脆弱なユーザーに焦点を当てています。ソーシャルメディアを使用するギャンブラー(n = 964)は、ソーシャルメディアでのギャンブルオペレーターへの露出と関与、問題のギャンブルの重大度、ギャンブルへのソーシャルメディアプロモーションの影響を評価するオンライン調査を完了しました。中程度のリスクと問題のギャンブラーのギャンブラーは、ソーシャルメディアギャンブルプロモーションにさらされたことを報告する可能性が非常に高く、これらのプラットフォームを介してギャンブルオペレーターと積極的に関与していることを示しました。彼らは、これらのプロモーションの結果としてギャンブルを増やしたと自己報告する可能性が高く、3分の1以上がプロモーションが問題を増加させたと報告しました。この研究は、中程度のリスクのあるギャンブラーまたはギャンブルの問題を経験している人々がソーシャルメディアのプロモーションの影響を受ける可能性が高く、これらが悪化する障害のあるギャンブルに役割を果たす可能性があることを示唆しています。将来の研究では、行動データを使用してこれらの自己報告結果を検証する必要があります。ただし、これらの新しいプラットフォームを介した広告の潜在的な影響は、この行動中毒の形成における潜在的な役割を考えると、臨床医と政策立案者が考慮する必要があります。

Digital advertising for gambling and specifically marketing via social media have increased in recent years, and the impact on vulnerable consumers, including moderate-risk and problem gamblers, is unknown. Social media promotions often fall outside of advertising restrictions and codes of conduct and may have an inequitable effect on susceptible gamblers. This study aimed to investigate recall of exposure to, and reported impact on gamblers of, gambling promotions and marketing content on social media, with a focus on vulnerable users currently experiencing gambling problems. Gamblers who use social media (N = 964) completed an online survey assessing their exposure to and engagement with gambling operators on social media, their problem gambling severity, and the impact of social media promotions on their gambling. Gamblers at moderate risk and problem gamblers were significantly more likely to report having been exposed to social media gambling promotions and indicated actively engaging with gambling operators via these platforms. They were more likely to self-report that they had increased gambling as a result of these promotions, and over one third reported that the promotions had increased their problems. This research suggests that gamblers at moderate risk or those experiencing gambling problems are more likely to be impacted by social media promotions, and these may play a role in exacerbating disordered gambling. Future research should verify these self-reported results with behavioral data. However, the potential influence of advertisements via these new platforms should be considered by clinicians and policymakers, given their potential role in the formation of this behavioral addiction.

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