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Environmental health : a global access science source2016Mar08Vol.15 Suppl 1issue(Suppl 1)

イギリスの都市指標と死亡率との関連

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

背景:ヨーロッパの人口の75%が都市部に住んでおり、都市人口の健康に対する都市形態の影響を分析することは、大きな公衆衛生の関心です。しかし、都市の住人の健康に対する都市の形の影響についてはあまり知られていない。この研究では、新しいアプローチを使用して、イギリスの都市の都市形態のさまざまな尺度と死亡リスクの間に関連が存在するかどうかを調査します。 方法:イギリスの都市部の生態学的、断面研究を実施し、100,000人以上の居住者(n = 50)を含み、2002年1月から2009年12月31日(ST)から2009年12月31日までのすべての登録された早産(65年未満)を含めました。ポアソン回帰モデルを使用して、都市の形の測定と、社会経済的地位と喫煙の調整後のすべての原因、心血管疾患、交通事故からの年齢標準化された死のリスクとの関連を調べました。分析は、女性と男性の違いの関連性を探求するために性別によって層別化されました。 結果:研究期間中に合計200,200人の早死がありました(女性:37%、男性:63%)。輸送ネットワークパターンは、都市の全体的および心血管死亡率に関連していました。密度が低い都市と比較して、都市での調整後12%の死亡リスクが見られました[女性:RR 1.12(95%CI 1.10-1.15)。男性:RR 1.12(95%CI 1.10-1.14)];心血管死亡率のリスクはわずかに高かった[女性:RR 1.16(95%CI 1.10-1.22);男性:RR 1.12(95%CI 1.09-1.16)]。死亡率と人口パターンの関連は、同様の大きさでした[女性:RR 1.10(95%CI 1.09-1.13);男性:RR 1.09(95%CI 1.07-1.10)];死亡率と土地被覆パターンの関連は決定的ではありませんでした。 結論:輸送パターンと早期死亡のリスクとの関連があることがわかりました。この研究で観察された都市形態と死亡率との関連は、都市構造の特性が都市コミュニティの全体的な健康に悪影響を与える可能性があることを示唆しています。将来の都市計画と再生戦略は、そのような知識から利益を得て、都市人口の増加のための健康的な生活環境を促進することができます。

背景:ヨーロッパの人口の75%が都市部に住んでおり、都市人口の健康に対する都市形態の影響を分析することは、大きな公衆衛生の関心です。しかし、都市の住人の健康に対する都市の形の影響についてはあまり知られていない。この研究では、新しいアプローチを使用して、イギリスの都市の都市形態のさまざまな尺度と死亡リスクの間に関連が存在するかどうかを調査します。 方法:イギリスの都市部の生態学的、断面研究を実施し、100,000人以上の居住者(n = 50)を含み、2002年1月から2009年12月31日(ST)から2009年12月31日までのすべての登録された早産(65年未満)を含めました。ポアソン回帰モデルを使用して、都市の形の測定と、社会経済的地位と喫煙の調整後のすべての原因、心血管疾患、交通事故からの年齢標準化された死のリスクとの関連を調べました。分析は、女性と男性の違いの関連性を探求するために性別によって層別化されました。 結果:研究期間中に合計200,200人の早死がありました(女性:37%、男性:63%)。輸送ネットワークパターンは、都市の全体的および心血管死亡率に関連していました。密度が低い都市と比較して、都市での調整後12%の死亡リスクが見られました[女性:RR 1.12(95%CI 1.10-1.15)。男性:RR 1.12(95%CI 1.10-1.14)];心血管死亡率のリスクはわずかに高かった[女性:RR 1.16(95%CI 1.10-1.22);男性:RR 1.12(95%CI 1.09-1.16)]。死亡率と人口パターンの関連は、同様の大きさでした[女性:RR 1.10(95%CI 1.09-1.13);男性:RR 1.09(95%CI 1.07-1.10)];死亡率と土地被覆パターンの関連は決定的ではありませんでした。 結論:輸送パターンと早期死亡のリスクとの関連があることがわかりました。この研究で観察された都市形態と死亡率との関連は、都市構造の特性が都市コミュニティの全体的な健康に悪影響を与える可能性があることを示唆しています。将来の都市計画と再生戦略は、そのような知識から利益を得て、都市人口の増加のための健康的な生活環境を促進することができます。

BACKGROUND: Seventy-five percent of the population in Europe live in urban areas and analysing the effects of urban form on the health of the urban population is of great public health interest. Not much is known, however, on the effects of urban form on the health of city dwellers. This study uses a novel approach to investigate whether associations exist between different measures of urban form and mortality risks in cities in England. METHODS: We conducted an ecological, cross-sectional study for urban areas in England with more than 100,000 residents (n = 50) and included all registered premature deaths (<65 years) between 1(st) January 2002 and 31(st) December 2009. To describe and categorise urban form we quantified the distribution and density of population, land cover and transport networks and measures of geographical characteristics. We used Poisson regression models to examine associations between the measures of urban form and age-standardised risks of deaths from all causes, cardiovascular disease, and traffic accidents after adjustment for socioeconomic status and smoking. Analysis was stratified by gender to explore differential associations between females and males. RESULTS: There were a total of 200,200 premature deaths during the study period (Females: 37 %; Males: 63 %). Transport network patterns were associated with overall and cardiovascular mortality rates in cities. We saw 12 % higher mortality risk after adjustment in cities with high junction density compared to cities with low density [Females: RR 1.12 (95 % CI 1.10 - 1.15); Males: RR 1.12 (95 % CI 1.10-1.14)]; the risk was slightly higher for cardiovascular mortality [Females: RR 1.16 (95 % CI 1.10 - 1.22); Males: RR 1.12 (95 % CI 1.09 - 1.16)]. Associations between mortality and population patterns were of similar magnitude [Females: RR 1.10 (95 % CI 1.09 - 1.13); Males: RR 1.09 (95 % CI 1.07-1.10)]; associations between mortality and land cover patterns were inconclusive. CONCLUSIONS: We found an association between transport patterns and risk of premature mortality. Associations between urban form and mortality observed in this study suggest that characteristics of city structure might have negative effects on the overall health of urban communities. Future urban planning and regeneration strategies can benefit from such knowledge to promote a healthy living environment for an increasing urban population.

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