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Journal of sports sciences2017Jan01Vol.35issue(2)

グリップとクラブヘッドの運動学に対するゴルフシャフトの剛性の影響

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

この研究の目的は、グリップとクラブヘッドの運動学に対するシャフトの剛性の影響を調査することでした。異なるレベルの剛性を持つ2つのドライバーシャフトが、非常に類似した慣性特性を、さまざまな能力を表す33人のゴルファーによってテストされました。シャフトのたわみデータとグリップおよびクラブヘッドの運動学は、各ゴルファーについて、光学モーションキャプチャシステムを使用して、各シャフトを使用して14のスイングから収集されました。より柔軟なシャフト(R-flex)は、シャフトのたわみのダイナミクスからのクラブヘッド速度へのより高い寄与を示しました(p <.001)が、衝撃でのグリップ角速度が大幅に少ない(p = .001)、有意なものはありませんでした。クラブヘッド速度の違い(p = .14)。ただし、個々のレベルでは、参加者の半分がシャフト間のクラブヘッド速度に大きな違いを示しました。より柔軟なシャフトは、グリップと比較して、頭の回転の大きさが大幅に異なる大きさと関連付けられていました。より具体的には、ベンドロフト(p <.001)とベンドライ(p <.001)の両方がR濃度シャフトで大きく、ベンドクローズ(p = .017)は剛性(x-flex)シャフトで大きかった。ただし、グリップの向きの変化は、衝撃時のシャフト間の顔向きに有意な差はありませんでした。

この研究の目的は、グリップとクラブヘッドの運動学に対するシャフトの剛性の影響を調査することでした。異なるレベルの剛性を持つ2つのドライバーシャフトが、非常に類似した慣性特性を、さまざまな能力を表す33人のゴルファーによってテストされました。シャフトのたわみデータとグリップおよびクラブヘッドの運動学は、各ゴルファーについて、光学モーションキャプチャシステムを使用して、各シャフトを使用して14のスイングから収集されました。より柔軟なシャフト(R-flex)は、シャフトのたわみのダイナミクスからのクラブヘッド速度へのより高い寄与を示しました(p <.001)が、衝撃でのグリップ角速度が大幅に少ない(p = .001)、有意なものはありませんでした。クラブヘッド速度の違い(p = .14)。ただし、個々のレベルでは、参加者の半分がシャフト間のクラブヘッド速度に大きな違いを示しました。より柔軟なシャフトは、グリップと比較して、頭の回転の大きさが大幅に異なる大きさと関連付けられていました。より具体的には、ベンドロフト(p <.001)とベンドライ(p <.001)の両方がR濃度シャフトで大きく、ベンドクローズ(p = .017)は剛性(x-flex)シャフトで大きかった。ただし、グリップの向きの変化は、衝撃時のシャフト間の顔向きに有意な差はありませんでした。

The purpose of this study was to investigate the influence of shaft stiffness on grip and clubhead kinematics. Two driver shafts with disparate levels of stiffness, but very similar inertial properties, were tested by 33 golfers representing a range of abilities. Shaft deflection data as well as grip and clubhead kinematics were collected from 14 swings, with each shaft, for each golfer using an optical motion capture system. The more flexible shaft (R-Flex) demonstrated a higher contribution to clubhead speed from shaft deflection dynamics (P < .001), but was also associated with significantly less grip angular velocity at impact (P = .001), resulting in no significant difference in clubhead speed (P = .14). However, at the individual level, half of the participants demonstrated a significant difference in clubhead speed between shafts. The more flexible shaft was also associated with significantly different magnitudes of head rotation relative to the grip. More specifically, both bend loft (P < .001) and bend lie (P < .001) were greater for the R-Flex shaft, while bend close (P = .017) was greater for the stiffer (X-Flex) shaft. However, changes in grip orientation resulted in no significant differences in face orientation, between the shafts, at impact.

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