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目的:口頭記憶の困難は、早期発症のマリファナの使用に関連する最も広く報告され、持続的な認知不足です。しかし、初期のマリファナの使用を行っている人では、どのメモリステージが最も障害があるかは不明です。 方法:18〜25歳の48人のヤングアダルトは、少なくとも週に1回マリファナを使用し、48人の非使用コントロール(CON)がカリフォルニア口頭学習テスト、第2版(CVLT-II)を完了しました。マリファナのユーザーは、初期使用年齢によって層別化されました:16歳以前にマリファナを使用し始めた早期発症ユーザー(EMJ)(n = 27)、および16歳後にマリファナを使用し始めた発症後期マリファナユーザーグループ(LMJ)(LMJ)n = 21)。アウトカム変数には、試行即時リコール、総学習、クラスタリング戦略(セマンティッククラスタリング、シリアルクラスタリング、セマンティックとシリアルクラスタリングの比率、使用される戦略の総数)、リコールの遅延、および保持率が含まれます。 結果:学習勾配にグループ効果がなく、繰り返しとともに学習が改善されました。EMJは、LMJまたはConよりも全体的に少ない単語を学びました。学習した単語の総数にLMJとCONの間に違いはありませんでした。全体的な学習の減少は、CONまたはLMJではなく、EMJ間の遅延リコールの減少に対する影響を媒介しました。学習は、セマンティックとシリアルエンコーディングをより多く使用することで改善しましたが、これはグループ間で変化しませんでした。EMJは、エンコードを調整した後の遅延リコールとは関係ありませんでした。 結論:早期発症のマリファナの使用を報告している若い成人は、学習の弱点を持っていたため、早期発症のマリファナの使用とリコールの遅延との関連を説明しました。マリファナの使用の農業的影響は観察されませんでした。(PsyCINFOデータベースレコード
目的:口頭記憶の困難は、早期発症のマリファナの使用に関連する最も広く報告され、持続的な認知不足です。しかし、初期のマリファナの使用を行っている人では、どのメモリステージが最も障害があるかは不明です。 方法:18〜25歳の48人のヤングアダルトは、少なくとも週に1回マリファナを使用し、48人の非使用コントロール(CON)がカリフォルニア口頭学習テスト、第2版(CVLT-II)を完了しました。マリファナのユーザーは、初期使用年齢によって層別化されました:16歳以前にマリファナを使用し始めた早期発症ユーザー(EMJ)(n = 27)、および16歳後にマリファナを使用し始めた発症後期マリファナユーザーグループ(LMJ)(LMJ)n = 21)。アウトカム変数には、試行即時リコール、総学習、クラスタリング戦略(セマンティッククラスタリング、シリアルクラスタリング、セマンティックとシリアルクラスタリングの比率、使用される戦略の総数)、リコールの遅延、および保持率が含まれます。 結果:学習勾配にグループ効果がなく、繰り返しとともに学習が改善されました。EMJは、LMJまたはConよりも全体的に少ない単語を学びました。学習した単語の総数にLMJとCONの間に違いはありませんでした。全体的な学習の減少は、CONまたはLMJではなく、EMJ間の遅延リコールの減少に対する影響を媒介しました。学習は、セマンティックとシリアルエンコーディングをより多く使用することで改善しましたが、これはグループ間で変化しませんでした。EMJは、エンコードを調整した後の遅延リコールとは関係ありませんでした。 結論:早期発症のマリファナの使用を報告している若い成人は、学習の弱点を持っていたため、早期発症のマリファナの使用とリコールの遅延との関連を説明しました。マリファナの使用の農業的影響は観察されませんでした。(PsyCINFOデータベースレコード
OBJECTIVE: Verbal memory difficulties are the most widely reported and persistent cognitive deficit associated with early onset marijuana use. Yet, it is not known what memory stages are most impaired in those with early marijuana use. METHOD: Forty-eight young adults, aged 18-25, who used marijuana at least once per week and 48 matched nonusing controls (CON) completed the California Verbal Learning Test, Second Edition (CVLT-II). Marijuana users were stratified by age of initial use: early onset users (EMJ), who started using marijuana at or before age 16 (n = 27), and late onset marijuana user group (LMJ), who started using marijuana after age 16 (n = 21). Outcome variables included trial immediate recall, total learning, clustering strategies (semantic clustering, serial clustering, ratio of semantic to serial clustering, and total number of strategies used), delayed recall, and percent retention. RESULTS: Learning improved with repetition, with no group effect on the learning slope. EMJ learned fewer words overall than LMJ or CON. There was no difference between LMJ and CON in total number of words learned. Reduced overall learning mediated the effect on reduced delayed recall among EMJ, but not CON or LMJ. Learning improved with greater use of semantic versus serial encoding, but this did not vary between groups. EMJ was not related to delayed recall after adjusting for encoding. CONCLUSIONS: Young adults reporting early onset marijuana use had learning weaknesses, which accounted for the association between early onset marijuana use and delayed recall. No amnestic effect of marijuana use was observed. (PsycINFO Database Record
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