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差別と疎外の増加により、アラブ系アメリカ人は精神障害のリスクが高くなります。原産国とのつながりを含むソーシャルネットワークは、差別に直面して精神的幸福を促進するのに役立つ可能性があります。移民のメンタルヘルスにおける出身国の役割は、目的地のコンテキストでの調整と比較してほとんど注目されません。この研究では、デトロイト大都市圏に住んでいるアラブ系アメリカ人のキリスト降誕、国境を越えた絆、心理的苦痛と幸福の関係を分析することにより、このギャップに対処します(n = 896)。第一世代のアラブ系アメリカ人は、1世代、2番目、第三世代、第三世代と比較してより心理的な苦痛を抱くと予想しており、国境を越えた絆を持つアラブ系アメリカ人は心理的苦痛が少なくなり、幸福が少なくなります。データは、2003年のデトロイトアラブ系アメリカ人の研究に由来しています。これには、キリスト降誕、国境を越えた絆、性的絆、社会的絆、メディア消費、コミュニティ組織、心理的苦痛と自己報告の幸福のケスラー10スケールが含まれます。順序付けられたロジスティック回帰分析は、心理的苦痛と幸福はキリスト降誕だけではあまり変わらないことを示唆しています。しかし、国境を越えた絆は、心理的苦痛と幸福に悪影響と保護効果の両方を抱えています。アラブ系アメリカ人のすべての世代にとって、国境を越えた態度と社会的つながりは心理的苦痛の可能性が高く、第一世代のアラブ系アメリカ人にとって、メディアの消費は不幸のより大きな可能性に関連しています。対照的に、すべての世代では、国境を越えたコミュニティ組織への関与は心理的苦痛の少ないと関連しており、第三世代では、肯定的な国境を越えた態度は幸福のより高いオッズに関連しています。これらの発見は、アラブ系アメリカ人のさまざまな世代の国境を越えた絆と心理的苦痛と幸福との複雑な関係を示しています。
差別と疎外の増加により、アラブ系アメリカ人は精神障害のリスクが高くなります。原産国とのつながりを含むソーシャルネットワークは、差別に直面して精神的幸福を促進するのに役立つ可能性があります。移民のメンタルヘルスにおける出身国の役割は、目的地のコンテキストでの調整と比較してほとんど注目されません。この研究では、デトロイト大都市圏に住んでいるアラブ系アメリカ人のキリスト降誕、国境を越えた絆、心理的苦痛と幸福の関係を分析することにより、このギャップに対処します(n = 896)。第一世代のアラブ系アメリカ人は、1世代、2番目、第三世代、第三世代と比較してより心理的な苦痛を抱くと予想しており、国境を越えた絆を持つアラブ系アメリカ人は心理的苦痛が少なくなり、幸福が少なくなります。データは、2003年のデトロイトアラブ系アメリカ人の研究に由来しています。これには、キリスト降誕、国境を越えた絆、性的絆、社会的絆、メディア消費、コミュニティ組織、心理的苦痛と自己報告の幸福のケスラー10スケールが含まれます。順序付けられたロジスティック回帰分析は、心理的苦痛と幸福はキリスト降誕だけではあまり変わらないことを示唆しています。しかし、国境を越えた絆は、心理的苦痛と幸福に悪影響と保護効果の両方を抱えています。アラブ系アメリカ人のすべての世代にとって、国境を越えた態度と社会的つながりは心理的苦痛の可能性が高く、第一世代のアラブ系アメリカ人にとって、メディアの消費は不幸のより大きな可能性に関連しています。対照的に、すべての世代では、国境を越えたコミュニティ組織への関与は心理的苦痛の少ないと関連しており、第三世代では、肯定的な国境を越えた態度は幸福のより高いオッズに関連しています。これらの発見は、アラブ系アメリカ人のさまざまな世代の国境を越えた絆と心理的苦痛と幸福との複雑な関係を示しています。
Due to increasing discrimination and marginalization, Arab Americans are at a greater risk for mental health disorders. Social networks that include ties to the country of origin could help promote mental well-being in the face of discrimination. The role of countries of origin in immigrant mental health receives little attention compared to adjustment in destination contexts. This study addresses this gap by analyzing the relationship between nativity, cross-border ties, and psychological distress and happiness for Arab Americans living in the greater Detroit Metropolitan Area (N = 896). I expect that first generation Arab Americans will have more psychological distress compared to one and half, second, and third generations, and Arab Americans with more cross-border ties will have less psychological distress and more happiness. Data come from the 2003 Detroit Arab American Study, which includes measures of nativity, cross-border ties--attitudes, social ties, media consumption, and community organizations, and the Kessler-10 scale of psychological distress and self-reported happiness. Ordered logistic regression analyses suggest that psychological distress and happiness do not vary much by nativity alone. However, cross-border ties have both adverse and protective effects on psychological distress and happiness. For all generations of Arab Americans, cross-border attitudes and social ties are associated with greater odds of psychological distress and for first generation Arab Americans, media consumption is associated with greater odds of unhappiness. In contrast, for all generations, involvement in cross-border community organizations is associated with less psychological distress and for the third generation, positive cross-border attitudes are associated with higher odds of happiness. These findings show the complex relationship between cross-border ties and psychological distress and happiness for different generations of Arab Americans.
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