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PloS one20160101Vol.11issue(3)

読書中の文処理に対する背景音声効果:眼球運動研究

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

バックグラウンドスピーチの読み物の効果は、さまざまな種類のバックグラウンドスピーチを声に出して演奏することで調べられましたが、参加者はテキストに組み込まれた長く、構文的に複雑で、複雑でない文を読みます。読者の眼球運動パターンは、オンライン文の理解を研究するために使用されました。バックグラウンドスピーチの効果は、主に読み直しの時間に見られました。実験1では、外国語の背景スピーチは文の処理を混乱させませんでした。実験2は、通常の文のようなイントネーションを維持する意味的および構文的に異常なスクランブルバックグラウンドスピーチの結果としての読みの堅牢な破壊を示しました。テキストから構築されたスクランブルスピーチは、読み取りで読むことは、意味的に無関係な異なるテキストから構築されたスクランブルされたスピーチ以上の読みを混乱させませんでした。実験3は、スクランブルされた音声が、一貫性のある背景発話よりも構文の複雑さ効果を悪化させ、これも読書を妨げることを示しました。実験4は、意味的にも構文的に異常な音声の両方が、意味的に異常ではあるが構文的に正しい背景音声よりも読書の混乱をもたらさないことを実証しました。結果のパターンは、セマンティック処理における類似性の重要性を強調するセマンティックアカウントで最もよく説明されますが、読み取りタスクとバックグラウンドスピーチの間のセマンティックコンテンツの類似性ではありません。

バックグラウンドスピーチの読み物の効果は、さまざまな種類のバックグラウンドスピーチを声に出して演奏することで調べられましたが、参加者はテキストに組み込まれた長く、構文的に複雑で、複雑でない文を読みます。読者の眼球運動パターンは、オンライン文の理解を研究するために使用されました。バックグラウンドスピーチの効果は、主に読み直しの時間に見られました。実験1では、外国語の背景スピーチは文の処理を混乱させませんでした。実験2は、通常の文のようなイントネーションを維持する意味的および構文的に異常なスクランブルバックグラウンドスピーチの結果としての読みの堅牢な破壊を示しました。テキストから構築されたスクランブルスピーチは、読み取りで読むことは、意味的に無関係な異なるテキストから構築されたスクランブルされたスピーチ以上の読みを混乱させませんでした。実験3は、スクランブルされた音声が、一貫性のある背景発話よりも構文の複雑さ効果を悪化させ、これも読書を妨げることを示しました。実験4は、意味的にも構文的に異常な音声の両方が、意味的に異常ではあるが構文的に正しい背景音声よりも読書の混乱をもたらさないことを実証しました。結果のパターンは、セマンティック処理における類似性の重要性を強調するセマンティックアカウントで最もよく説明されますが、読み取りタスクとバックグラウンドスピーチの間のセマンティックコンテンツの類似性ではありません。

Effects of background speech on reading were examined by playing aloud different types of background speech, while participants read long, syntactically complex and less complex sentences embedded in text. Readers' eye movement patterns were used to study online sentence comprehension. Effects of background speech were primarily seen in rereading time. In Experiment 1, foreign-language background speech did not disrupt sentence processing. Experiment 2 demonstrated robust disruption in reading as a result of semantically and syntactically anomalous scrambled background speech preserving normal sentence-like intonation. Scrambled speech that was constructed from the text to-be read did not disrupt reading more than scrambled speech constructed from a different, semantically unrelated text. Experiment 3 showed that scrambled speech exacerbated the syntactic complexity effect more than coherent background speech, which also interfered with reading. Experiment 4 demonstrated that both semantically and syntactically anomalous speech produced no more disruption in reading than semantically anomalous but syntactically correct background speech. The pattern of results is best explained by a semantic account that stresses the importance of similarity in semantic processing, but not similarity in semantic content, between the reading task and background speech.

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