Loading...
Epilepsy & behavior : E&B2016Nov01Vol.64issue(Pt B)

グラフ理論と認知:てんかんの神経心理学的状態を調べるための補完的な手段

,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Review
概要
Abstract

分類と用語に関するイラエ委員会(2005-2009)によって発表されたてんかんの分類の最近の改訂は、この分野の主要な発展となっています。特別号のこのセクションの論文では、てんかんの認知的および行動的併存疾患を調べ、分類し、分類するための他の手法の関連性を探ります。このレビューでは、グラフ理論の適用可能性を調査して、てんかんがコントロールと比較した認知に対する影響を理解し、それからてんかんとコントロールの子供の将来の比較の段階を設定する通常の発達中の子供の認知発達のパターンを理解します。全体的な目標は、この分析ツールの潜在的な有用性と、てんかんの認知併存疾患を概念化するアプローチを調べることです。認知機能を表す主要な認知ドメインが相互依存していることを考えると、これらのドメインの根底にある神経心理学的能力間の関連は、認知ネットワークと呼ばれます。したがって、この認知ネットワークのアーキテクチャは、グラフ理論法を使用して定量化および評価でき、認知状態の特性評価に対する新しいアプローチを実現します。最初にグラフ理論の手順に関する基本的な情報を提供し、その後、これらの手法を、てんかん患者の神経心理学的データの断面分析に適用して、コントロールのものと比較して、若いおよび古い健康なコントロールにおける神経心理学的発達の前向き分析で締めくくります。この記事は、「分類への新しいアプローチ:てんかんにおける認知と行動の再考」というタイトルの特別号の一部です。

分類と用語に関するイラエ委員会(2005-2009)によって発表されたてんかんの分類の最近の改訂は、この分野の主要な発展となっています。特別号のこのセクションの論文では、てんかんの認知的および行動的併存疾患を調べ、分類し、分類するための他の手法の関連性を探ります。このレビューでは、グラフ理論の適用可能性を調査して、てんかんがコントロールと比較した認知に対する影響を理解し、それからてんかんとコントロールの子供の将来の比較の段階を設定する通常の発達中の子供の認知発達のパターンを理解します。全体的な目標は、この分析ツールの潜在的な有用性と、てんかんの認知併存疾患を概念化するアプローチを調べることです。認知機能を表す主要な認知ドメインが相互依存していることを考えると、これらのドメインの根底にある神経心理学的能力間の関連は、認知ネットワークと呼ばれます。したがって、この認知ネットワークのアーキテクチャは、グラフ理論法を使用して定量化および評価でき、認知状態の特性評価に対する新しいアプローチを実現します。最初にグラフ理論の手順に関する基本的な情報を提供し、その後、これらの手法を、てんかん患者の神経心理学的データの断面分析に適用して、コントロールのものと比較して、若いおよび古い健康なコントロールにおける神経心理学的発達の前向き分析で締めくくります。この記事は、「分類への新しいアプローチ:てんかんにおける認知と行動の再考」というタイトルの特別号の一部です。

The recent revision of the classification of the epilepsies released by the ILAE Commission on Classification and Terminology (2005-2009) has been a major development in the field. Papers in this section of the special issue explore the relevance of other techniques to examine, categorize, and classify cognitive and behavioral comorbidities in epilepsy. In this review, we investigate the applicability of graph theory to understand the impact of epilepsy on cognition compared with controls and, then, the patterns of cognitive development in normally developing children which would set the stage for prospective comparisons of children with epilepsy and controls. The overall goal is to examine the potential utility of this analytic tool and approach to conceptualize the cognitive comorbidities in epilepsy. Given that the major cognitive domains representing cognitive function are interdependent, the associations between neuropsychological abilities underlying these domains can be referred to as a cognitive network. Therefore, the architecture of this cognitive network can be quantified and assessed using graph theory methods, rendering a novel approach to the characterization of cognitive status. We first provide fundamental information about graph theory procedures, followed by application of these techniques to cross-sectional analysis of neuropsychological data in children with epilepsy compared with that of controls, concluding with prospective analysis of neuropsychological development in younger and older healthy controls. This article is part of a Special Issue entitled "The new approach to classification: Rethinking cognition and behavior in epilepsy".

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google