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音声認識は日常生活にとって重要です。多くの場合、ノイズは音声信号を分解する可能性があります。ただし、視覚的な手がかりやセマンティックなキューなど、リスナーが利用できるキューのため、ノイズが会話を継続することはめったにありません。音声認識を支援する視覚的および意味的な手がかりの相互作用は若い成人で研究されていますが、高齢者のためにこれら2つのキューが相互作用する程度は研究されていません。高齢者および若年成人の音声認識に対する視覚的およびセマンティックなキューの効果を調査するために、45人の若年成人(18〜35歳)と33人の高齢者(60〜90歳)を募集して、音声認識タスクに参加しました。。参加者には、オーディオのみおよび視聴覚条件で意味的に意味のある異常な文が提示されました。私たちは、若年成人がSNR、モダリティ、および意味的な文脈で高齢者よりも優れていると仮定しました。さらに、若年者と高齢者の両方が、オーディオのみのモダリティと比較して、オーディオビジュアルの意味的に意味のあるコンテキストからより大きな利益を得ると仮定しました。若い成人は、異常なコンテキストに比べて意味的に意味のあるコンテキストでより大きな視覚的利益を受けると予測しました。しかし、高齢者は、意味的に意味のあるコンテキストまたは異常なコンテキストで、より大きな視覚的利益を得ることができると予測しました。結果は、最も協力的な文脈、つまり視聴覚モダリティで提示された意味的に意味のある文章で、高齢者は若い成人と同様に機能したことを示唆しました。さらに、両方のグループは、同じ量の視覚的および意味のある利益を受け取りました。最後に、グループ間で、意味的に意味のあるコンテキストは、オーディオのみのモダリティと比較して、視聴覚モダリティにおいてより多くの利益をもたらし、視覚的なキューの存在は、異常なコンテキストに比べて意味的に意味のあるコンテキストでより多くの利点をもたらしました。これらの結果は、リスナーがセマンティックと視覚の両方の手がかりを利用できる場合、高齢者はスピーチや若年成人を知覚できることを示唆しています。
音声認識は日常生活にとって重要です。多くの場合、ノイズは音声信号を分解する可能性があります。ただし、視覚的な手がかりやセマンティックなキューなど、リスナーが利用できるキューのため、ノイズが会話を継続することはめったにありません。音声認識を支援する視覚的および意味的な手がかりの相互作用は若い成人で研究されていますが、高齢者のためにこれら2つのキューが相互作用する程度は研究されていません。高齢者および若年成人の音声認識に対する視覚的およびセマンティックなキューの効果を調査するために、45人の若年成人(18〜35歳)と33人の高齢者(60〜90歳)を募集して、音声認識タスクに参加しました。。参加者には、オーディオのみおよび視聴覚条件で意味的に意味のある異常な文が提示されました。私たちは、若年成人がSNR、モダリティ、および意味的な文脈で高齢者よりも優れていると仮定しました。さらに、若年者と高齢者の両方が、オーディオのみのモダリティと比較して、オーディオビジュアルの意味的に意味のあるコンテキストからより大きな利益を得ると仮定しました。若い成人は、異常なコンテキストに比べて意味的に意味のあるコンテキストでより大きな視覚的利益を受けると予測しました。しかし、高齢者は、意味的に意味のあるコンテキストまたは異常なコンテキストで、より大きな視覚的利益を得ることができると予測しました。結果は、最も協力的な文脈、つまり視聴覚モダリティで提示された意味的に意味のある文章で、高齢者は若い成人と同様に機能したことを示唆しました。さらに、両方のグループは、同じ量の視覚的および意味のある利益を受け取りました。最後に、グループ間で、意味的に意味のあるコンテキストは、オーディオのみのモダリティと比較して、視聴覚モダリティにおいてより多くの利益をもたらし、視覚的なキューの存在は、異常なコンテキストに比べて意味的に意味のあるコンテキストでより多くの利点をもたらしました。これらの結果は、リスナーがセマンティックと視覚の両方の手がかりを利用できる場合、高齢者はスピーチや若年成人を知覚できることを示唆しています。
Speech perception is critical to everyday life. Oftentimes noise can degrade a speech signal; however, because of the cues available to the listener, such as visual and semantic cues, noise rarely prevents conversations from continuing. The interaction of visual and semantic cues in aiding speech perception has been studied in young adults, but the extent to which these two cues interact for older adults has not been studied. To investigate the effect of visual and semantic cues on speech perception in older and younger adults, we recruited forty-five young adults (ages 18-35) and thirty-three older adults (ages 60-90) to participate in a speech perception task. Participants were presented with semantically meaningful and anomalous sentences in audio-only and audio-visual conditions. We hypothesized that young adults would outperform older adults across SNRs, modalities, and semantic contexts. In addition, we hypothesized that both young and older adults would receive a greater benefit from a semantically meaningful context in the audio-visual relative to audio-only modality. We predicted that young adults would receive greater visual benefit in semantically meaningful contexts relative to anomalous contexts. However, we predicted that older adults could receive a greater visual benefit in either semantically meaningful or anomalous contexts. Results suggested that in the most supportive context, that is, semantically meaningful sentences presented in the audiovisual modality, older adults performed similarly to young adults. In addition, both groups received the same amount of visual and meaningful benefit. Lastly, across groups, a semantically meaningful context provided more benefit in the audio-visual modality relative to the audio-only modality, and the presence of visual cues provided more benefit in semantically meaningful contexts relative to anomalous contexts. These results suggest that older adults can perceive speech as well as younger adults when both semantic and visual cues are available to the listener.
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