著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
医療専門職の教育学校とプログラムのリーダーは、専門職間教育(IPE)の新しい認定要件に対応するよう圧力を受けています。アカデミックヘルスセンターでIPEプログラムを作成および維持する作業は、多くの点で「コモンズ」を作成および維持するという課題に類似しています。この解説では、著者はノーベル賞受賞者のエリノール・オストラムの仕事から借りて、IPEプログラムの実装と維持に必要な共通のリソースのセットを構築および維持するために必要な「設計原則」を説明します。彼らは、IPEプログラムを実装している独自の経験の文脈でこれらの原則を解釈し、IPEプログラムを構築および維持するために必要な3つの制度的構造要素を推奨しています。垂直および水平のコミュニケーションと権威をサポートする構造。
医療専門職の教育学校とプログラムのリーダーは、専門職間教育(IPE)の新しい認定要件に対応するよう圧力を受けています。アカデミックヘルスセンターでIPEプログラムを作成および維持する作業は、多くの点で「コモンズ」を作成および維持するという課題に類似しています。この解説では、著者はノーベル賞受賞者のエリノール・オストラムの仕事から借りて、IPEプログラムの実装と維持に必要な共通のリソースのセットを構築および維持するために必要な「設計原則」を説明します。彼らは、IPEプログラムを実装している独自の経験の文脈でこれらの原則を解釈し、IPEプログラムを構築および維持するために必要な3つの制度的構造要素を推奨しています。垂直および水平のコミュニケーションと権威をサポートする構造。
Leaders in health professions education schools and programs are under pressure to respond to new accreditation requirements for interprofessional education (IPE). The work of creating and sustaining an IPE program at an academic health center is in many ways analogous to the challenge of creating and sustaining a "commons"-a set of resources shared by many, but owned by none. In this Commentary, the authors borrow from the work of Nobel Laureate Elinor Ostrum to describe the "design principles" necessary to build and maintain the set of common resources needed to successfully implement and sustain an IPE program. They interpret these principles in the context of their own experiences implementing IPE programs and recommend three institutional structural elements necessary to build and sustain an IPE program: (1) a representative governance body, (2) an accountable director or leader, and (3) a structure supporting vertical and horizontal communication and authority.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。