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並外れた才能は、明らかに遺伝子と環境の間の相互相互接続のユニークな現れです。知的才能の病因の考えられる要因の1つは、脳の組織と機能に影響を与えると考えられているテストステロンです。私たちの研究の目的は、知的才能のある少女の非言語IQを持つ2D:4D桁比(出生前テストステロンのプロキシ)および/または唾液テストステロンレベルとの関連を分析することでした。年齢範囲が10〜18歳で、IQスコアが130を超える51人の少女がテストされました。唾液サンプルを収集して、唾液テストステロンのレベルを得ました。2D:4D桁の比率は、出生前のテストステロンの指標として両手で測定されました。IQパラメーターは、標準化されたテストセットを使用して評価されました。アンドロゲン受容体遺伝子のエクソン1のCAG反復多型を分析して、アンドロゲン受容体の感受性を評価しました。被験者間の試験は、右と左の2D:4D比、アンドロゲン受容体の遺伝的変動性、および才能のある少女の非言語IQとの唾液テストステロンレベルの間の有意な相互作用を証明しました。私たちの結果は、アンドロゲン性のパラメーターの変動性は、才能のある少女の非言語IQの変動に寄与することを指摘しています。しかし、テストステロンが脳にどのように作用し、この認知領域に影響を与えるかの正確な分子メカニズムはまだ不明のままです。
並外れた才能は、明らかに遺伝子と環境の間の相互相互接続のユニークな現れです。知的才能の病因の考えられる要因の1つは、脳の組織と機能に影響を与えると考えられているテストステロンです。私たちの研究の目的は、知的才能のある少女の非言語IQを持つ2D:4D桁比(出生前テストステロンのプロキシ)および/または唾液テストステロンレベルとの関連を分析することでした。年齢範囲が10〜18歳で、IQスコアが130を超える51人の少女がテストされました。唾液サンプルを収集して、唾液テストステロンのレベルを得ました。2D:4D桁の比率は、出生前のテストステロンの指標として両手で測定されました。IQパラメーターは、標準化されたテストセットを使用して評価されました。アンドロゲン受容体遺伝子のエクソン1のCAG反復多型を分析して、アンドロゲン受容体の感受性を評価しました。被験者間の試験は、右と左の2D:4D比、アンドロゲン受容体の遺伝的変動性、および才能のある少女の非言語IQとの唾液テストステロンレベルの間の有意な相互作用を証明しました。私たちの結果は、アンドロゲン性のパラメーターの変動性は、才能のある少女の非言語IQの変動に寄与することを指摘しています。しかし、テストステロンが脳にどのように作用し、この認知領域に影響を与えるかの正確な分子メカニズムはまだ不明のままです。
The extraordinary giftedness is apparently a unique manifestation of a mutual interconnection between genes and environment. One of the possible etiological factors of intellectual giftedness is testosterone which is believed to affect the brain organization and function. The aim of our study was to analyze associations between 2D:4D digit ratio (a proxy of prenatal testosterone) and/or salivary testosterone levels with non-verbal IQ in intellectually gifted girls. Fifty-one girls with an age range of 10 to18 years and IQ scores higher than 130 were tested. Saliva samples were collected to obtain levels of salivary testosterone. 2D:4D digit ratio was measured on both hands as an indicator of prenatal testosterone. IQ parameters were assessed employing standardized set of tests. The CAG repeat polymorphism in exon 1 of the androgen receptor gene was analyzed to assess the sensitivity of androgen receptor. Testing of between-subjects effects proved significant interactions between right and left 2D:4D ratio, genetic variability in androgen receptor, and also salivary testosterone level with non-verbal IQ in gifted girls. Our results point out that the variability in parameters of androgenicity contributes to the variability of nonverbal IQ in gifted girls. However, the exact molecular mechanism of how testosterone acts on the brain and affects this cognitive domain remains still unclear.
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