著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
署名されていない横断歩道では、交通管制の欠如と不明確な権利のために、歩行者と車両との相互作用が交通安全の危険につながることがよくあります。この安全性の問題に対処するために、さまざまな交通属性や道路属性によって複雑な歩行者と車両の相互作用行動を理解する必要があります。この研究の主な目的は、信頼性の高いシミュレーションモデルを確立して、署名されていない横断歩道での車両の産卵および歩行者の交差行動を現実的に表現することです。このモデルは、詳細な行動データが収集され、フィールド観測から抽出されて校正されています。歩行者相互作用イベントを予測する際の校正モデルの能力と、ドライバーの生成率と歩行者の遅延を推定する能力もテストおよび実証されています。一方、横断歩道の近くの交通ダイナミクスは、モデルに基づいてシミュレーション結果で有意義に表現できます。さらに、車両の紛争の定義により、提案されたモデルは歩行者の安全性を評価することができます。これにより、シミュレーションモデルは、既存の施設での安全性能と交通運用を評価するための有用なツールとして機能する可能性があります。さらに、このモデルは、歩行者の交差の安全性と効率を改善するために、署名されていない横断歩道での政策効果の評価とエンジニアリング治療の選択を可能にします。
署名されていない横断歩道では、交通管制の欠如と不明確な権利のために、歩行者と車両との相互作用が交通安全の危険につながることがよくあります。この安全性の問題に対処するために、さまざまな交通属性や道路属性によって複雑な歩行者と車両の相互作用行動を理解する必要があります。この研究の主な目的は、信頼性の高いシミュレーションモデルを確立して、署名されていない横断歩道での車両の産卵および歩行者の交差行動を現実的に表現することです。このモデルは、詳細な行動データが収集され、フィールド観測から抽出されて校正されています。歩行者相互作用イベントを予測する際の校正モデルの能力と、ドライバーの生成率と歩行者の遅延を推定する能力もテストおよび実証されています。一方、横断歩道の近くの交通ダイナミクスは、モデルに基づいてシミュレーション結果で有意義に表現できます。さらに、車両の紛争の定義により、提案されたモデルは歩行者の安全性を評価することができます。これにより、シミュレーションモデルは、既存の施設での安全性能と交通運用を評価するための有用なツールとして機能する可能性があります。さらに、このモデルは、歩行者の交差の安全性と効率を改善するために、署名されていない横断歩道での政策効果の評価とエンジニアリング治療の選択を可能にします。
At unsignalized crosswalks, interactions between pedestrians and vehicles often lead to traffic safety hazards due to absence of traffic control and unclear right-of-ways. To address this safety problem, there is a need to understand the interaction behaviors of pedestrians and vehicles that are complicated by a variety of traffic and roadway attributes. The prime objective of this study is to establish a reliable simulation model to represent the vehicle yielding and pedestrian crossing behaviors at unsignalized crosswalks in a realistic way. The model is calibrated with detailed behavioral data collected and extracted from field observations. The capability of the calibrated model in predicting the pedestrian-interaction events as well as estimating the driver yielding rate and pedestrian delay are also tested and demonstrated. Meanwhile, the traffic dynamics in the vicinity of the crosswalk can be meaningfully represented with simulation results based on the model. Moreover, with the definitions of the vehicle-pedestrian conflicts, the proposed model is capable to evaluate the pedestrian safety. Thereby, the simulation model has the potential to serve as a useful tool for assessing safety performance and traffic operations at existing facilities. Furthermore, the model can enable the evaluation of policy effectiveness and the selection of engineering treatments at unsignalized crosswalks to improve safety and efficiency of pedestrian crossing.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。