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Nederlands tijdschrift voor geneeskunde20160101Vol.160issue()

[プライマリケアのトリアージ:オーバーキル?]

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PMID:27484430DOI:
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Review
概要
Abstract

患者との物理的接触を伴う営業時間外の緊急サービス中のトリアージに基づいて、オランダのトリアージ基準(電話トリアージアルゴリズム)は、営業時間外のプライマリケアで使用するために開発されました。ただし、日中の設定でも使用されます。このツールは、トリアージ中にバックアップされた電話連絡先を実際に評価し、これらの連絡先の最終診断を参照標準として使用することにより評価する必要があると主張します。オランダのトリアージ基準がプライマリケアの昼間の設定における効果的なツールであるかどうかは、非常に高い緊急性の有病率が非常に低いかどうかは深刻な疑いがあります。適切なトリアージには時間がかかり、アクセシビリティが低下する可能性があるため、重大な状況が生じます。よく評価されたパイロットは、意思決定支援システムの大規模な実装に先行する必要があります。

患者との物理的接触を伴う営業時間外の緊急サービス中のトリアージに基づいて、オランダのトリアージ基準(電話トリアージアルゴリズム)は、営業時間外のプライマリケアで使用するために開発されました。ただし、日中の設定でも使用されます。このツールは、トリアージ中にバックアップされた電話連絡先を実際に評価し、これらの連絡先の最終診断を参照標準として使用することにより評価する必要があると主張します。オランダのトリアージ基準がプライマリケアの昼間の設定における効果的なツールであるかどうかは、非常に高い緊急性の有病率が非常に低いかどうかは深刻な疑いがあります。適切なトリアージには時間がかかり、アクセシビリティが低下する可能性があるため、重大な状況が生じます。よく評価されたパイロットは、意思決定支援システムの大規模な実装に先行する必要があります。

Based on triage during out-of-hours emergency services with physical contact with patients, the Dutch Triage Standard - a telephone triage algorithm - has been developed for use in primary care out-of-hours services. However, it is also used in the daytime setting. We argue that this tool should be evaluated by actually evaluating the telephone contacts that are backed up during triage and using the final diagnoses of these contacts as the reference standard. We have serious doubts whether the Dutch Triage Standard is an effective tool in the primary care daytime setting with its very low prevalence of high urgency. Adequate triage is time consuming, and may result in reduced accessibility thus creating critical situations. Well-evaluated pilots should precede large-scale implementation of decision support systems.

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