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社会的に排除されることをどのように予測し、準備するかを理解することの重要性は、社会的拒絶の多くの不利な精神的および肉体的結果によって強調されています。この研究では、社会的排除パラダイムであるランチルームタスクを調整し、注意指向とコンテキストの更新に関連するERPコンポーネントであるP3Bによってインデックス付けされた社会的成果期待の形成における社会的コンテキストの合図の使用を調査しました。このタスクでは、黒と白の参加者に、シミュレートされたインクルージョンと除外結果シナリオにさらされる前に、ニュートラルまたはステレオタイプ化されたキューのいずれかを提示されました。黒人の参加者は、(1)中立キュー関連の除外と比較してステレオタイプ化されたキューが前に先行する除外に対するP3B応答を大幅に減少させたこと、および(2)両方がステレオタイプ化されたキューが先行した場合の除外に対する介在物に対するP3B応答のわずかに有意な増加の証拠を示しました。これらの調査結果は両方とも、結果の期待の形成における社会的手がかりを使用する重要な役割を示唆しています。包含と除外の結果のランダムな相互混合により、自己関連の手がかりの欠如と組み合わされた場合、結果の期待の形成が妨げられるという仮説に沿って、白人参加者の比較グループ間で全体的なP3B変調は観察されませんでした。
社会的に排除されることをどのように予測し、準備するかを理解することの重要性は、社会的拒絶の多くの不利な精神的および肉体的結果によって強調されています。この研究では、社会的排除パラダイムであるランチルームタスクを調整し、注意指向とコンテキストの更新に関連するERPコンポーネントであるP3Bによってインデックス付けされた社会的成果期待の形成における社会的コンテキストの合図の使用を調査しました。このタスクでは、黒と白の参加者に、シミュレートされたインクルージョンと除外結果シナリオにさらされる前に、ニュートラルまたはステレオタイプ化されたキューのいずれかを提示されました。黒人の参加者は、(1)中立キュー関連の除外と比較してステレオタイプ化されたキューが前に先行する除外に対するP3B応答を大幅に減少させたこと、および(2)両方がステレオタイプ化されたキューが先行した場合の除外に対する介在物に対するP3B応答のわずかに有意な増加の証拠を示しました。これらの調査結果は両方とも、結果の期待の形成における社会的手がかりを使用する重要な役割を示唆しています。包含と除外の結果のランダムな相互混合により、自己関連の手がかりの欠如と組み合わされた場合、結果の期待の形成が妨げられるという仮説に沿って、白人参加者の比較グループ間で全体的なP3B変調は観察されませんでした。
The importance of understanding how we anticipate and prepare for being socially excluded is underscored by the numerous adverse mental and physical consequences of social rejection. In this study, we adapted a social exclusion paradigm, the Lunchroom task, to investigate the use of social context cues in the formation of social outcome expectations as indexed by the P3b, an ERP component associated with attention orientation and context updating. In this task, Black and White participants were presented with either neutral or stereotyped cues prior to being exposed to simulated inclusion versus exclusion outcome scenarios. Black participants showed evidence of (1) a significantly reduced P3b response to exclusions preceded by stereotyped cues relative to neutral cue-related exclusions and (2) a marginally significant increase in the P3b response to inclusions relative to exclusions when both were preceded by stereotyped cues. Both of these findings suggest a key role for the use of social cues in the formation of outcome expectations. In line with our hypothesis that the random intermixing of inclusion and exclusion outcomes would prevent formation of outcome expectations when coupled with the absence of self-relevant cues, no overall P3b modulations were observed among a comparison group of White participants.
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