著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
このホワイトペーパーは、説明のプロンプトの解釈に文脈が貢献することを認識する実用的な理論によって動機付けられた説明の対照的な説明の証拠を提供します。この研究では、説明に基づくカテゴリ学習における以前の研究の主要な発見(Williams&Lombrozo、2010)を複製し、このタイプの学習におけるコンテキストの重要な役割を説明することでその仕事を拡張します。参加者は、アイテムを説明するか、カテゴリのメンバーシップを説明することにより、2つのカテゴリのアイテムと対話しました。カテゴリ間の機能の重複を操作し、生成されたカテゴリの知識と獲得した知識の両方を調べました。特定のカテゴリのメンバーシップの説明は、説明されていないコントラストカテゴリの影響を受け、説明の生成における対照処理の重要な役割を示しています。コントラストカテゴリの影響は、参加者の転送パフォーマンスでも同様に見られました。
このホワイトペーパーは、説明のプロンプトの解釈に文脈が貢献することを認識する実用的な理論によって動機付けられた説明の対照的な説明の証拠を提供します。この研究では、説明に基づくカテゴリ学習における以前の研究の主要な発見(Williams&Lombrozo、2010)を複製し、このタイプの学習におけるコンテキストの重要な役割を説明することでその仕事を拡張します。参加者は、アイテムを説明するか、カテゴリのメンバーシップを説明することにより、2つのカテゴリのアイテムと対話しました。カテゴリ間の機能の重複を操作し、生成されたカテゴリの知識と獲得した知識の両方を調べました。特定のカテゴリのメンバーシップの説明は、説明されていないコントラストカテゴリの影響を受け、説明の生成における対照処理の重要な役割を示しています。コントラストカテゴリの影響は、参加者の転送パフォーマンスでも同様に見られました。
This paper provides evidence for a contrastive account of explanation that is motivated by pragmatic theories that recognize the contribution that context makes to the interpretation of a prompt for explanation. This study replicates the primary findings of previous work in explanation-based category learning (Williams & Lombrozo, 2010), extending that work by illustrating the critical role of the context in this type of learning. Participants interacted with items from two categories either by describing the items or explaining their category membership. We manipulated the feature overlap between the categories and examined both the explanations generated and acquired knowledge of the categories. Explanations for membership in a given category were influenced by the unprompted contrast category, indicating an important role for contrastive processing in the generation of explanations. The influence of the contrast category was similarly seen in the transfer performance of the participants.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。