Loading...
Transplantation proceedings20160101Vol.48issue(6)

脳死に関する医学生の知識:南アフリカの貢献

,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:移植を学部の医療カリキュラムに組み込むと、臓器調達率が向上する可能性があります。ドナーの適合性の評価、脳死の臨床診断、および関連する法的プロセスの評価に関連する複雑さは、新たに資格のある医師にとって重要な課題です。この研究の目的は、学部訓練モジュールの設計を考慮して、脳死の診断に対処するさまざまな側面に関する医学生の知識を説明および分析することでした。 方法:以前に検証された自己管理済みの26項目のアンケートが、ケープタウン大学のすべての医学生に配布されました。一般的なデータには、年齢、性別、学年、およびキャリアの利益が含まれます。知識固有の質問では、潜在的な臓器提供者(8項目)の適合性、脳死の臨床診断(7項目)、およびその法的要因(11項目)が調査されました。次に、データを分析するために記述統計的手法を使用しました。 結果:346人の参加者がいました。217人(63%)は臨床前の学生であり、29人(8%)が臓器提供者カードを携帯していました。26項目の平均スコアと中央値は両方とも12(範囲、0-25)でした。平均スコアは、長年の医学教育とともに着実に増加しました。研究の最初の年の8人から、2年目は10、最終年に17から。人口統計、研究年、臓器提供者の状態、および外科的キャリアへの関心は、知識レベルに影響を与えませんでした(p> .05)。 結論:医学生は、脳死と潜在的な臓器提供者の特定に関する知識が限られています。これは、医療カリキュラムの早い段階で教育的介入の必要性を確認します。

背景:移植を学部の医療カリキュラムに組み込むと、臓器調達率が向上する可能性があります。ドナーの適合性の評価、脳死の臨床診断、および関連する法的プロセスの評価に関連する複雑さは、新たに資格のある医師にとって重要な課題です。この研究の目的は、学部訓練モジュールの設計を考慮して、脳死の診断に対処するさまざまな側面に関する医学生の知識を説明および分析することでした。 方法:以前に検証された自己管理済みの26項目のアンケートが、ケープタウン大学のすべての医学生に配布されました。一般的なデータには、年齢、性別、学年、およびキャリアの利益が含まれます。知識固有の質問では、潜在的な臓器提供者(8項目)の適合性、脳死の臨床診断(7項目)、およびその法的要因(11項目)が調査されました。次に、データを分析するために記述統計的手法を使用しました。 結果:346人の参加者がいました。217人(63%)は臨床前の学生であり、29人(8%)が臓器提供者カードを携帯していました。26項目の平均スコアと中央値は両方とも12(範囲、0-25)でした。平均スコアは、長年の医学教育とともに着実に増加しました。研究の最初の年の8人から、2年目は10、最終年に17から。人口統計、研究年、臓器提供者の状態、および外科的キャリアへの関心は、知識レベルに影響を与えませんでした(p> .05)。 結論:医学生は、脳死と潜在的な臓器提供者の特定に関する知識が限られています。これは、医療カリキュラムの早い段階で教育的介入の必要性を確認します。

BACKGROUND: Incorporating transplantation into undergraduate medical curricula can improve organ procurement rates. Intricacies related to the assessment of donor suitability, the clinical diagnosis of brain death, and relevant legal processes are key challenges for the newly qualified doctor. The aim of this study was to describe and analyze knowledge of medical students regarding the various aspects dealing with the diagnosis of brain death, with a view to designing an undergraduate training module. METHODS: A previously validated, self-administered, 26-item questionnaire was distributed to all medical students at the University of Cape Town. General data included age, sex, year of study, and career interests. Knowledge-specific questions explored the suitability of potential organ donors (8 items), the clinical diagnosis of brain death (7 items), and legal factors (11 items) thereof. Descriptive statistical methods were then used to analyze the data. RESULTS: There were 346 participants; 217 (63%) were pre-clinical students and 29 (8%) carried an organ donor card. The mean and median scores for the 26 items were both 12 (range, 0-25). Mean scores increased steadily with years of medical education: from 8 in the first year of study, 10 in the second year, and 17 in the final year. Demographics, year of study, organ donor status, and an interest in a surgical career did not influence knowledge levels (P > .05). CONCLUSIONS: Medical students have limited knowledge about brain death and identification of potential organ donors. This confirms the need for an educational intervention early in the medical curriculum.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google