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背景:セルフサービスキオスクを使用して血圧(BP)を測定することは、患者のBPコントロールに対する認識を高め、医療助手(MA)時間を解放する可能性があります。この研究の目的は、BPキオスクの受容性と使いやすさ、ならびにプライマリケアクリニックでの患者BPの自己測定のワークフローへの影響を評価することでした。 方法:2か月および8か月で、臨床リーダー、臨床プロバイダーとスタッフとのフォーカスグループ、キオスクユーザーの観察、キオスクユーザーの調査を介して、キオスク実装の定性的および定量的評価を使用しました。 結果:ほとんどの患者はキオスクを使用して快適でした(2か月で82%、8か月で87%)。初期のプロバイダーの懸念には正確性が含まれていましたが、ほとんどの人は他のモニターと比較し、その精度をサポートする文献をレビューした後、自信を得ました。患者とプロバイダーは、多くの利点を見ました:BPチェックの容易、患者の関与の増加、他のタスクのMA時間を節約しました。クリニックは、初期の懸念(例えば、感染制御、混乱のある指示、個人的な触覚の喪失の認識)に対処しました。ほとんどの患者(86%)は、キオスクの使用を継続してクリニックを支援しました。 結論:BPキオスクの使用に適応し、患者を自分のケアに引き付けてMA時間を節約することで価値を提供するプロバイダー、スタッフ、患者。クリニックは、パイロット期間の後にセルフサービスキオスクを維持することを決定しました。
背景:セルフサービスキオスクを使用して血圧(BP)を測定することは、患者のBPコントロールに対する認識を高め、医療助手(MA)時間を解放する可能性があります。この研究の目的は、BPキオスクの受容性と使いやすさ、ならびにプライマリケアクリニックでの患者BPの自己測定のワークフローへの影響を評価することでした。 方法:2か月および8か月で、臨床リーダー、臨床プロバイダーとスタッフとのフォーカスグループ、キオスクユーザーの観察、キオスクユーザーの調査を介して、キオスク実装の定性的および定量的評価を使用しました。 結果:ほとんどの患者はキオスクを使用して快適でした(2か月で82%、8か月で87%)。初期のプロバイダーの懸念には正確性が含まれていましたが、ほとんどの人は他のモニターと比較し、その精度をサポートする文献をレビューした後、自信を得ました。患者とプロバイダーは、多くの利点を見ました:BPチェックの容易、患者の関与の増加、他のタスクのMA時間を節約しました。クリニックは、初期の懸念(例えば、感染制御、混乱のある指示、個人的な触覚の喪失の認識)に対処しました。ほとんどの患者(86%)は、キオスクの使用を継続してクリニックを支援しました。 結論:BPキオスクの使用に適応し、患者を自分のケアに引き付けてMA時間を節約することで価値を提供するプロバイダー、スタッフ、患者。クリニックは、パイロット期間の後にセルフサービスキオスクを維持することを決定しました。
BACKGROUND: Using a self-service kiosk to measure blood pressure (BP) has the potential to increase patients' awareness of their BP control and free up medical assistant (MA) time. The objective of this study was to evaluate BP kiosk acceptability and usability, as well as its effects on the workflow of patient BP self-measurement in a primary care clinic. METHODS: We used qualitative and quantitative assessments of kiosk implementation via meetings with clinic leaders, focus groups with clinic providers and staff, observations of kiosk users, and surveys of kiosk users at 2 and 8 months. RESULTS: Most patients were comfortable using the kiosk (82% at 2 months, 87% at 8 months). Initial provider concerns included accuracy, but most gained confidence after comparing it with other monitors and reviewing the literature supporting its accuracy. Patients and providers saw many benefits: easier BP checks, increased patient engagement, and saved MA time for other tasks. The clinic addressed early concerns (eg, infection control, confusing instructions, perceived loss of personal touch). Most patients (86%) supported the clinic continuing to use the kiosks. CONCLUSIONS: Providers, staff, and patients adapted to the use of BP kiosks, providing value by engaging patients in their own care and saving MA time. The clinic decided to keep the self-service kiosk after the pilot period.
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