著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
複雑な環境に直面して、参加者は、Chunksと呼ばれる小さな知覚ユニットに入っている情報を細分化するという証拠が増えています。統計的特性は、チャンキングで重要な役割を果たしていると特定されていますが、知覚(繰り返し)と位置(初期単位)機能が、情報のチャンクへの解析のための即時のガイダンスを提供するかどうかを判断したかったのです。5歳と8歳の子供は、3、4、または5色のシーケンスにさらされました。シーケンス学習は、明示的な生成テスト(実験1)または認識テスト(実験2)を通じて評価されました。実験1は、知覚的および位置的なサリエンスが学習に恩恵をもたらし、繰り返しに対する感受性が年齢に依存し、最年長の子供の長いチャンク(トリグラム)の形成を許可することを示しました。実験2は、年齢に関係なく、子どもたちが知覚的および位置的なサリエンスに敏感になり、両方のタイプのサリエンスが最も年長の子供の長いチャンクの形成を支持したことを示唆しました。議論は、シーケンス学習を評価するために使用される命令の関数として、シーケンス学習に介入する複数の要因とそれらの微分効果に焦点を当てています。
複雑な環境に直面して、参加者は、Chunksと呼ばれる小さな知覚ユニットに入っている情報を細分化するという証拠が増えています。統計的特性は、チャンキングで重要な役割を果たしていると特定されていますが、知覚(繰り返し)と位置(初期単位)機能が、情報のチャンクへの解析のための即時のガイダンスを提供するかどうかを判断したかったのです。5歳と8歳の子供は、3、4、または5色のシーケンスにさらされました。シーケンス学習は、明示的な生成テスト(実験1)または認識テスト(実験2)を通じて評価されました。実験1は、知覚的および位置的なサリエンスが学習に恩恵をもたらし、繰り返しに対する感受性が年齢に依存し、最年長の子供の長いチャンク(トリグラム)の形成を許可することを示しました。実験2は、年齢に関係なく、子どもたちが知覚的および位置的なサリエンスに敏感になり、両方のタイプのサリエンスが最も年長の子供の長いチャンクの形成を支持したことを示唆しました。議論は、シーケンス学習を評価するために使用される命令の関数として、シーケンス学習に介入する複数の要因とそれらの微分効果に焦点を当てています。
There is growing evidence that, faced with a complex environment, participants subdivide the incoming information into small perceptual units, called chunks. Although statistical properties have been identified as playing a key role in chunking, we wanted to determine whether perceptual (repetitions) and positional (initial units) features might provide immediate guidance for the parsing of information into chunks. Children aged 5 and 8 years were exposed to sequences of 3, 4, or 5 colours. Sequence learning was assessed either through an explicit generation test (Experiment 1) or through a recognition test (Experiment 2). Experiment 1 showed that perceptual and positional saliencies benefited learning and that sensitivity to repetitions was age dependent and permitted the formation of longer chunks (trigrams) in the oldest children. Experiment 2 suggested that children became sensitive to perceptual and positional saliencies regardless of age and that the both types of saliencies supported the formation of longer chunks in the oldest children. The discussion focuses on the multiple factors intervening in sequence learning and their differential effects as a function of the instructions used at test to assess sequence learning.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。