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Health psychology : official journal of the Division of Health Psychology, American Psychological Association2017Jan01Vol.36issue(1)

目標指向の視覚的注意が健康目標のプライミングを駆動する:目を追跡する実験

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:いくつかのラボとフィールドの実験により、目標プライミング介入が健康的な食品の選択を促進するのに非常に効果的であることが示されています。ただし、目標プライミングが食品の選択に影響を与えるメカニズムについてはあまり知られていません。この実験では、目標プライミングは視覚的な注意の変化を通じて食品の選択に影響を与えるという仮説をテストしました。具体的には、ダイエットの目標によるプライミングは、目標関連の低エネルギー食品製品に注意を向けると仮定されました。これにより、これらの製品を選択する可能性が高まります。 方法:この視線追跡実験では、125人の参加者が、現実的なオンラインスーパーマーケットタスクで高エネルギー食品と低エネルギーの食品を選択し、目の動きは目を見張るもので記録されました。1つのグループには健康とダイエットの目標が準備され、2番目のグループがコントロールプライムにさらされ、3番目のグループはプライムにまったくさらされませんでした。 結果:健康目標プライムにより、低エネルギー食品の選択肢が増加し、高エネルギー食品の選択肢が減少しました。さらに、健康目標のプライムは、低エネルギー食品の総滞留時間が比例して長くなり、この効果は選択に対する目標のプライミング効果を媒介しました。 結論:調査結果は、消費者の選択に対するプライミングの効果が、プライムコングルエントアイテムの注意の増加に起因する可能性があることを示唆しています。この研究は、健康的な食事を促進する際の健康目標のプライミング介入の有効性をサポートし、健康的な食品に注意を向ける他の行動介入に関する研究の方向性を開きます。(PsyCINFOデータベースレコード

目的:いくつかのラボとフィールドの実験により、目標プライミング介入が健康的な食品の選択を促進するのに非常に効果的であることが示されています。ただし、目標プライミングが食品の選択に影響を与えるメカニズムについてはあまり知られていません。この実験では、目標プライミングは視覚的な注意の変化を通じて食品の選択に影響を与えるという仮説をテストしました。具体的には、ダイエットの目標によるプライミングは、目標関連の低エネルギー食品製品に注意を向けると仮定されました。これにより、これらの製品を選択する可能性が高まります。 方法:この視線追跡実験では、125人の参加者が、現実的なオンラインスーパーマーケットタスクで高エネルギー食品と低エネルギーの食品を選択し、目の動きは目を見張るもので記録されました。1つのグループには健康とダイエットの目標が準備され、2番目のグループがコントロールプライムにさらされ、3番目のグループはプライムにまったくさらされませんでした。 結果:健康目標プライムにより、低エネルギー食品の選択肢が増加し、高エネルギー食品の選択肢が減少しました。さらに、健康目標のプライムは、低エネルギー食品の総滞留時間が比例して長くなり、この効果は選択に対する目標のプライミング効果を媒介しました。 結論:調査結果は、消費者の選択に対するプライミングの効果が、プライムコングルエントアイテムの注意の増加に起因する可能性があることを示唆しています。この研究は、健康的な食事を促進する際の健康目標のプライミング介入の有効性をサポートし、健康的な食品に注意を向ける他の行動介入に関する研究の方向性を開きます。(PsyCINFOデータベースレコード

OBJECTIVE: Several lab and field experiments have shown that goal priming interventions can be highly effective in promoting healthy food choices. Less is known, however, about the mechanisms by which goal priming affects food choice. This experiment tested the hypothesis that goal priming affects food choices through changes in visual attention. Specifically, it was hypothesized that priming with the dieting goal steers attention toward goal-relevant, low energy food products, which, in turn, increases the likelihood of choosing these products. METHODS: In this eye-tracking experiment, 125 participants chose between high and low energy food products in a realistic online supermarket task while their eye movements were recorded with an eye-tracker. One group was primed with a health and dieting goal, a second group was exposed to a control prime, and a third group was exposed to no prime at all. RESULTS: The health goal prime increased low energy food choices and decreased high energy food choices. Furthermore, the health goal prime resulted in proportionally longer total dwell times on low energy food products, and this effect mediated the goal priming effect on choices. CONCLUSIONS: The findings suggest that the effect of priming on consumer choice may originate from an increase in attention for prime-congruent items. This study supports the effectiveness of health goal priming interventions in promoting healthy eating and opens up directions for research on other behavioral interventions that steer attention toward healthy foods. (PsycINFO Database Record

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