Loading...
Journal of primary care & community health2017Apr01Vol.8issue(2)

女性の教員の燃え尽き症候群

,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

男性と女性の医学部の卒業生はほぼ同じ数にもかかわらず、男性の同僚よりも低い割合で学術医学に入っています。教員の地位を想定している人のうち、女性の教員は、臨床的期待とワークライフバランスの維持におけるジェンダー固有の困難に起因することが多い燃え尽きのレベルが高いと報告しています。これらの闘争の多くは、支援的な政策に適している問題に起因していますが、これらの政策はその可用性と実践に矛盾しています。この解説は、女性教員の日々の経験における矛盾の証拠を提示し、学術医学を多様化し強化することを目標に、女性教員がより頻繁に経験する課題の緩和のための解決策を提案しています。

男性と女性の医学部の卒業生はほぼ同じ数にもかかわらず、男性の同僚よりも低い割合で学術医学に入っています。教員の地位を想定している人のうち、女性の教員は、臨床的期待とワークライフバランスの維持におけるジェンダー固有の困難に起因することが多い燃え尽きのレベルが高いと報告しています。これらの闘争の多くは、支援的な政策に適している問題に起因していますが、これらの政策はその可用性と実践に矛盾しています。この解説は、女性教員の日々の経験における矛盾の証拠を提示し、学術医学を多様化し強化することを目標に、女性教員がより頻繁に経験する課題の緩和のための解決策を提案しています。

Despite approximately equal numbers of male and female medical school graduates, women are entering academic medicine at a lower rate than their male colleagues. Of those who do assume a faculty position, female faculty members report higher levels of burnout, often attributable to gender-specific difficulties in clinical expectations and maintenance of work-life balance. Many of these struggles are attributable to issues that are amenable to supportive policies, but these policies are inconsistent in their availability and practice. This commentary presents evidence for inconsistencies in the day-to-day experience of female faculty members, and proposes solutions for the mitigation of the challenges experienced more often by female faculty members with the goal of diversifying and strengthening academic medicine.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google