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Cognitive, affective & behavioral neuroscience2016Dec01Vol.16issue(6)

昼寝中の直接的な連想および関係記憶に対する感情的顕著性の異なる効果

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

リレーショナルメモリは、直接学習されたメモリ関連の間の共有コンポーネントから形成され、将来の判断をよりよく知らせるために、学習情報を柔軟にリンクします。睡眠は、直接的な連想と関係の両方の記憶を促進することがわかっています。しかし、感情的に顕著な情報を学習された素材に組み込むことの影響と、両方のタイプの記憶を促進する際の感情的顕著性と睡眠の相互作用は不明です。参加者は、感情的にネガティブまたはニュートラルなオブジェクトとニュートラルな顔を組み合わせた2セットの画像ペアをエンコードしました。同じオブジェクトが両方のセットに存在し、セット全体に2つの異なる顔と組み合わされました。これらの直接ペアのアソシエイトのベースラインメモリは、エンコード後すぐにテストされ、その後90分間の昼寝の機会または覚醒が続きました。学習の5時間後、サプライズテストでリレーショナルメモリ、2つの面間の間接的な関連性がエンコード中に同じオブジェクトとペアになった間の間接的な関連性が評価され、その後、直接連想記憶の再テストが行われました。全体として、直接学習したペアでは、否定的な情報はニュートラルよりもよく記憶されていました。昼寝は、目覚めのままと比較して、直接連想記憶の保存と関係記憶の形成の両方を促進しました。興味深いことに、この睡眠の利点は、ニュートラルな直接ペアのアソシエイトのために特に観察されましたが、ニュートラルとネガティブの両方のリレーショナル関連は昼寝の恩恵を受けました。最後に、レム睡眠は、ニュートラルな直接的およびリレーショナルな関連記憶形成において対立する役割を果たしました。より多くのレム睡眠は直接的な関連性を忘れているが、関係関連を促進し、直接学習した詳細の記憶統合に利益をもたらさない一方で、レム睡眠は記憶を促進する可能性があることを示唆していますリレーショナルメモリに必要な再編成。

リレーショナルメモリは、直接学習されたメモリ関連の間の共有コンポーネントから形成され、将来の判断をよりよく知らせるために、学習情報を柔軟にリンクします。睡眠は、直接的な連想と関係の両方の記憶を促進することがわかっています。しかし、感情的に顕著な情報を学習された素材に組み込むことの影響と、両方のタイプの記憶を促進する際の感情的顕著性と睡眠の相互作用は不明です。参加者は、感情的にネガティブまたはニュートラルなオブジェクトとニュートラルな顔を組み合わせた2セットの画像ペアをエンコードしました。同じオブジェクトが両方のセットに存在し、セット全体に2つの異なる顔と組み合わされました。これらの直接ペアのアソシエイトのベースラインメモリは、エンコード後すぐにテストされ、その後90分間の昼寝の機会または覚醒が続きました。学習の5時間後、サプライズテストでリレーショナルメモリ、2つの面間の間接的な関連性がエンコード中に同じオブジェクトとペアになった間の間接的な関連性が評価され、その後、直接連想記憶の再テストが行われました。全体として、直接学習したペアでは、否定的な情報はニュートラルよりもよく記憶されていました。昼寝は、目覚めのままと比較して、直接連想記憶の保存と関係記憶の形成の両方を促進しました。興味深いことに、この睡眠の利点は、ニュートラルな直接ペアのアソシエイトのために特に観察されましたが、ニュートラルとネガティブの両方のリレーショナル関連は昼寝の恩恵を受けました。最後に、レム睡眠は、ニュートラルな直接的およびリレーショナルな関連記憶形成において対立する役割を果たしました。より多くのレム睡眠は直接的な関連性を忘れているが、関係関連を促進し、直接学習した詳細の記憶統合に利益をもたらさない一方で、レム睡眠は記憶を促進する可能性があることを示唆していますリレーショナルメモリに必要な再編成。

Relational memories are formed from shared components between directly learned memory associations, flexibly linking learned information to better inform future judgments. Sleep has been found to facilitate both direct associative and relational memories. However, the impact of incorporating emotionally salient information into learned material and the interaction of emotional salience and sleep in facilitating both types of memory is unknown. Participants encoded two sets of picture pairs, with either emotionally negative or neutral objects paired with neutral faces. The same objects were present in both sets, paired with two different faces across the sets. Baseline memory for these directly paired associates was tested immediately after encoding, followed by either a 90-min nap opportunity or wakefulness. Five hours after learning, a surprise test assessed relational memory, the indirect association between two faces paired with the same object during encoding, followed by a retest of direct associative memory. Overall, negative information was remembered better than neutral for directly learned pairs. A nap facilitated both preservation of direct associative memories and formation of relational memories, compared to remaining awake. Interestingly, however, this sleep benefit was observed specifically for neutral directly paired associates, while both neutral and negative relational associations benefitted from a nap. Finally, REM sleep played opposing roles in neutral direct and relational associative memory formation, with more REM sleep leading to forgetting of direct associations but promoting relational associations, suggesting that, while not benefitting memory consolidation for directly learned details, REM sleep may foster the memory reorganization needed for relational memory.

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