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American journal of speech-language pathology2016Nov01Vol.25issue(4)

難聴と母親の反応を伴う14ヶ月の幼児でのジェスチャーの使用

,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:この研究では、難聴(HL)と子供の早期ジェスチャーの使用に対する母親の反応を伴う14か月の幼児のジェスチャーの使用を調べました。象徴的な言語と、幼児が正常な聴覚(NH)を持っていたダイアドとの比較が行われました。 方法:参加者は、子供がHLを持っていた25人の母親のダイアドと、子供がNHを持っている23の母子ダイアドの社会経済的ステータスと一致したグループでした。30分間の母子の相互作用は、ビデオ録音され、話し言葉、サイン、ジェスチャーの使用のために転写され、子どものジェスチャーに対する母性の反応のためにコード化されました。母親はまた、子供のジェスチャーと話された言語能力についても報告しました。 結果:HLの幼児は、NHの仲間と同様にジェスチャーを使用しましたが、話し言葉の遅延を示しました。話された言語とジェスチャーは、どちらのグループでも有意に関連していませんでした。聴覚レベルは音声言語に関連していましたが、HLグループのジェスチャーではありませんでした。母親と子のジェスチャーは、母親に署名するためにのみ関連していました。HLの子供の母親は、子どものジェスチャーに反応しないことができる可能性が高かった。 結論:幼児のジェスチャー能力はHLの存在下ではそのままのままですが、母親はそれらのジェスチャーに最大限に反応することはなかったため、偶発的なフィードバックの提供を増やすために指導されるべきです。

目的:この研究では、難聴(HL)と子供の早期ジェスチャーの使用に対する母親の反応を伴う14か月の幼児のジェスチャーの使用を調べました。象徴的な言語と、幼児が正常な聴覚(NH)を持っていたダイアドとの比較が行われました。 方法:参加者は、子供がHLを持っていた25人の母親のダイアドと、子供がNHを持っている23の母子ダイアドの社会経済的ステータスと一致したグループでした。30分間の母子の相互作用は、ビデオ録音され、話し言葉、サイン、ジェスチャーの使用のために転写され、子どものジェスチャーに対する母性の反応のためにコード化されました。母親はまた、子供のジェスチャーと話された言語能力についても報告しました。 結果:HLの幼児は、NHの仲間と同様にジェスチャーを使用しましたが、話し言葉の遅延を示しました。話された言語とジェスチャーは、どちらのグループでも有意に関連していませんでした。聴覚レベルは音声言語に関連していましたが、HLグループのジェスチャーではありませんでした。母親と子のジェスチャーは、母親に署名するためにのみ関連していました。HLの子供の母親は、子どものジェスチャーに反応しないことができる可能性が高かった。 結論:幼児のジェスチャー能力はHLの存在下ではそのままのままですが、母親はそれらのジェスチャーに最大限に反応することはなかったため、偶発的なフィードバックの提供を増やすために指導されるべきです。

PURPOSE: This study examined the gesture use of 14-month-old toddlers with hearing loss (HL) and mothers' responses to children's early gesture use. Comparisons were made to symbolic language and to dyads in which the toddler had normal hearing (NH). METHOD: Participants were 25 mother-toddler dyads in which the child had HL and a socioeconomic-status matched group of 23 mother-toddler dyads in which the child had NH. Thirty-minute mother-child interactions were video-recorded, transcribed for spoken language, sign, and gesture use, and coded for maternal responses to children's gestures. Mothers also reported on children's gestural and spoken language abilities. RESULTS: Toddlers with HL used gesture similarly to their peers with NH, but demonstrated delays in spoken language. Spoken language and gesture were not significantly related for either group. Hearing levels were related to spoken language, but not gesture for the HL group. Maternal and child gesture were only related for signing mothers. Mothers of children with HL were more likely than their counterparts to provide no response to children's gestures. CONCLUSION: Although toddlers' gesture abilities remain intact in the presence of HL, mothers were not maximally responsive to those gestures and thus should be coached to increase their provision of contingent feedback.

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