Loading...
Journal of interprofessional care2016Nov01Vol.30issue(6)

アラビア語を話す中東における専門職間教育:薬局の視点

,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

アラビア語の中東諸国における専門職間教育(IPE)の現在の状況はほとんど未検証であり、これらの国でIPEと共同慣行を評価する必要があります。IPEに対する教員の態度は、IPEのさまざまなヘルスケアカリキュラムへの統合の成功に影響を与える主な要因の1つであると考えられているため、この記事は、アラビア語を話す中東諸国におけるIPEおよび協力慣行に対する薬局学者の態度と見解を探ることを目的としています。この記事の調査結果は、カタールと中東でのIPEの薬局の視点と共同実践を調査する大規模な研究の一部です。3つの検証されたスケールを含むオンライン調査を使用して、14か国の89の薬局学校で薬局の学者から情報を収集しました。回答率は334人のうち107人(32%)であり、回答者の大半はヨルダン、カタール、レバノン、サウジアラビア出身でした。統計分析は、一連の独立したt検定を使用して、記述的にも推測的に完了しました。全体的な薬局の学者は、IPEに対して前向きな態度を持っていました。回答者の大半、90.8%(n = 99)は、IPEが重要であると認識しています。年齢、IPEに従事する可能性、および長年のIPEの経験は、IPEに対する教員の態度に関連する要因でした。IPEを実施するための高度に認識されている障壁には、限られたリソースに加えて、各職業の文化的課題、共通のコースのスケジュール、および活動が含まれていました。調査結果は、中東の薬局学者がIPEを追求する準備ができていることを示しています。これらの結果は、中東諸国でIPEを実施するための推進力として機能します。

アラビア語の中東諸国における専門職間教育(IPE)の現在の状況はほとんど未検証であり、これらの国でIPEと共同慣行を評価する必要があります。IPEに対する教員の態度は、IPEのさまざまなヘルスケアカリキュラムへの統合の成功に影響を与える主な要因の1つであると考えられているため、この記事は、アラビア語を話す中東諸国におけるIPEおよび協力慣行に対する薬局学者の態度と見解を探ることを目的としています。この記事の調査結果は、カタールと中東でのIPEの薬局の視点と共同実践を調査する大規模な研究の一部です。3つの検証されたスケールを含むオンライン調査を使用して、14か国の89の薬局学校で薬局の学者から情報を収集しました。回答率は334人のうち107人(32%)であり、回答者の大半はヨルダン、カタール、レバノン、サウジアラビア出身でした。統計分析は、一連の独立したt検定を使用して、記述的にも推測的に完了しました。全体的な薬局の学者は、IPEに対して前向きな態度を持っていました。回答者の大半、90.8%(n = 99)は、IPEが重要であると認識しています。年齢、IPEに従事する可能性、および長年のIPEの経験は、IPEに対する教員の態度に関連する要因でした。IPEを実施するための高度に認識されている障壁には、限られたリソースに加えて、各職業の文化的課題、共通のコースのスケジュール、および活動が含まれていました。調査結果は、中東の薬局学者がIPEを追求する準備ができていることを示しています。これらの結果は、中東諸国でIPEを実施するための推進力として機能します。

The current status of interprofessional education (IPE) in Arabic Middle Eastern countries is largely unexamined and there is a need to assess IPE and collaborative practice in these countries. As faculty attitudes towards IPE are believed to be one of the main factors that affect the successful integration of IPE into the different healthcare curricula, this article aims to explore the attitudes and views of pharmacy academics in Arabic-speaking Middle Eastern countries towards IPE and collaborative practice. The findings from this article are part of a larger study investigating pharmacy's perspectives of IPE and collaborative practice in Qatar and the Middle East. An online survey which included three validated scales was used to gather information from pharmacy academics at 89 pharmacy schools in 14 countries. The response rate was 107 out of 334 (32%) and the majority of the respondents were from Jordan, Qatar, Lebanon, and Saudi Arabia. Statistical analysis was completed descriptively as well as inferentially using a series of independent t-tests. Overall pharmacy academics had positive attitudes towards IPE. The majority of the respondents, 90.8% (n = 99), perceived IPE to be important. Age, likelihood to engage in IPE, and years of IPE experience were the factors that were related to faculty members' attitudes towards IPE. Highly perceived barriers for implementing IPE included cultural challenges for each profession, scheduling common courses, and activities in addition to limited resources. The study findings indicated that pharmacy academics in the Middle East are ready to pursue IPE. These results can serve as impetus for implementing IPE in Middle Eastern countries.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google