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背景:多くの健康システムと健康情報通信技術(ICT)プロジェクトは、予想される利点を達成していません。このホワイトペーパーでは、患者中心のモデリングアプローチを使用して、予想される改善やその他の変更をよりよく理解するために、ヘルスケアシステムの変化を調査するアプローチを提示します。Circle of Care Modeling(CCM)は、患者中心のアプローチを使用して、医療システムの変更を検討する際に利害関係者を支援するように設計されました。 方法:CCMアプローチについて説明します。ソフトシステムの方法論に基づいた4つのステップが含まれています:検索、概念モデリング、構造化された議論、潜在的な改善の説明。このプロセスを使用して使用される4つの視覚化があります。患者パーソンベースのケアフローの豊富な写真(発見の一部として)と、プロバイダービュー、通信ビュー、情報リポジトリビュー(概念モデリングの一部として)の3つのモデルです。 結果:CCMがさまざまな現実世界の医療問題に適用された場合、3つのケーススタディが提示されます。1。終末期患者の継続性の改善を求めています。2。管轄薬の薬物情報システムの更新前に、外来患者の投薬コミュニケーションの現在の慣行を調査します。3.プライマリケアへの患者の愛着を改善する方法を決定する。ケースは、CCMが、データの断片化(1)、投薬管理の調整努力(2)、および不正行為のない患者のためのコミュニティヘルスセンター(3)などのケアの改善に関する患者中心のアプローチから、利害関係者がどのように患者中心のアプローチを支援したかを示しています。 ディスカッション:Circle of Care Modelingアプローチは、患者中心のアプローチにおける利害関係者が健康システムの変化を探求するのを支援する際の有用なツールであることが証明されています。これは、医療システムの変更を検討する際に、患者中心であるという重要な原則を実践に導く1つの方法です。
背景:多くの健康システムと健康情報通信技術(ICT)プロジェクトは、予想される利点を達成していません。このホワイトペーパーでは、患者中心のモデリングアプローチを使用して、予想される改善やその他の変更をよりよく理解するために、ヘルスケアシステムの変化を調査するアプローチを提示します。Circle of Care Modeling(CCM)は、患者中心のアプローチを使用して、医療システムの変更を検討する際に利害関係者を支援するように設計されました。 方法:CCMアプローチについて説明します。ソフトシステムの方法論に基づいた4つのステップが含まれています:検索、概念モデリング、構造化された議論、潜在的な改善の説明。このプロセスを使用して使用される4つの視覚化があります。患者パーソンベースのケアフローの豊富な写真(発見の一部として)と、プロバイダービュー、通信ビュー、情報リポジトリビュー(概念モデリングの一部として)の3つのモデルです。 結果:CCMがさまざまな現実世界の医療問題に適用された場合、3つのケーススタディが提示されます。1。終末期患者の継続性の改善を求めています。2。管轄薬の薬物情報システムの更新前に、外来患者の投薬コミュニケーションの現在の慣行を調査します。3.プライマリケアへの患者の愛着を改善する方法を決定する。ケースは、CCMが、データの断片化(1)、投薬管理の調整努力(2)、および不正行為のない患者のためのコミュニティヘルスセンター(3)などのケアの改善に関する患者中心のアプローチから、利害関係者がどのように患者中心のアプローチを支援したかを示しています。 ディスカッション:Circle of Care Modelingアプローチは、患者中心のアプローチにおける利害関係者が健康システムの変化を探求するのを支援する際の有用なツールであることが証明されています。これは、医療システムの変更を検討する際に、患者中心であるという重要な原則を実践に導く1つの方法です。
BACKGROUND: Many health system and health Information and Communication Technology (ICT) projects do not achieve their expected benefits. This paper presents an approach to exploring changes in the healthcare system to better understand the expected improvements and other changes by using a patient-centric modelling approach. Circle of care modeling (CCM) was designed to assist stakeholders in considering healthcare system changes using a patient centric approach. METHODS: The CCM approach is described. It includes four steps, based on soft systems methodology: finding out, conceptual modelling, structured discussion, and describing potential improvements. There are four visualizations that are used though this process: patient-persona based rich pictures of care flows (as part of finding out), and three models: provider view, communication view, and information repository view (as part of conceptual modelling). RESULTS: Three case studies are presented where CCM was applied to different real-world healthcare problems: 1. Seeking improvements in continuity of care for end of life patients. 2. Exploring current practices for medication communication for ambulatory patients prior to an update of a jurisdictional drug information system. 3. Deciding how to improve attachment of patients to primary care. The cases illustrate how CCM helped stakeholders reason from a patient centered approach about gaps and improvements in care such as: data fragmentation (in 1), coordination efforts of medication management (in 2), and deciding to support a community health centre for unattached patients (in 3). DISCUSSION: The circle of care modelling approach has proved to be a useful tool in assisting stakeholders explore health system change in a patient centric approach. It is one way to instantiate the important principle of being patient centered into practice when considering health system changes.
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