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Traffic injury prevention2017Jul04Vol.18issue(5)

MAISスコアによって決定される怪我の重症度に影響を与える危険因子

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:交通事故は生命の喪失につながりますが、衝突生存者の生活の質と生産性にも影響します。交通事故の結果の重要性を考えると、この問題は、欧州委員会(EC)などの政府機関だけでなく、研究者や実務家から注目を集めています。したがって、衝突被害者の怪我の種類と重症度に関する詳細な情報を取得するために、警察のcrash落の記録とともに使用するために病院のデータが提案されています。最大省略損傷尺度(MAIS)と呼ばれる病院のデータに基づく新しい損傷の重症度分類が開発され、最近ECによって採用されました。この研究は、MAISスコアによって分類された傷害の重症度に影響を与える要因の詳細な分析を提供します。 方法:この研究では、MAISスコアは国際疾患の分類から派生しました。欧州連合は、深刻な交通事故の負傷の定義として、3以上のMAISスコアを採用しました。被害者の怪我の重症度は医療スタッフによって詳細に詳述されており、crash落の特性とその発生部位も提供されるため、警察と病院の両方のデータを使用することで利益が予想されます。このデータは、6年間(2006-2011)にわたって、ポルトガルのポルト大都市圏から警察と病院のデータセットをリンクすることによって取得されました。混合ロジットモデルを使用して、交通被害者の傷害の重症度に寄与する要因を理解し、これらの要因が傷害の重症度に及ぼす影響を調査しました。ランダムパラメーターアプローチは、個人固有の不均一性をキャプチャする方法論的な柔軟性を提供します。さらに、信頼できる傷害の重症度スケールを使用することの重要性を理解するために、ポルトガルを含むいくつかの国が使用する分類であるMAISを入院期間(LHS)と比較して、怪我の重症度を公式に報告しました。そのために、同じ変数を使用して同じ統計的手法を適用して、LHSに従って分類された損傷の重症度への影響を分析しました。 結果:この研究は、MAISスコアに従って分類された損傷の重症度に対する血中アルコールの存在、保護装置の使用、クラッシュの種類、およびサイトの特性などの変数の影響を示しました。さらに、犠牲者の性と年齢は危険因子として分析され、高齢者と男性の道路利用者がMAIS 3+の負傷と非常に関連していることを示しています。MAISモデルとLHSモデルによって推定された変数の周辺効果の比較は、有意差を示しました。各変数の影響の大きさの違いに加えて、道路環境変数の影響は損傷の重症度分類に依存していることがわかりました。 結論:分類間のリスク要因の影響の違いは、負傷の重症度の信頼できる分類を使用することの重要性を強調しています。さらに、LHSレベルとMAISレベルの関係は国によってまったく異なり、MAI以外の損傷の重症度分類が使用されている場合、危険因子の評価でバイアスが予想されるという以前の結論を支持しています。

目的:交通事故は生命の喪失につながりますが、衝突生存者の生活の質と生産性にも影響します。交通事故の結果の重要性を考えると、この問題は、欧州委員会(EC)などの政府機関だけでなく、研究者や実務家から注目を集めています。したがって、衝突被害者の怪我の種類と重症度に関する詳細な情報を取得するために、警察のcrash落の記録とともに使用するために病院のデータが提案されています。最大省略損傷尺度(MAIS)と呼ばれる病院のデータに基づく新しい損傷の重症度分類が開発され、最近ECによって採用されました。この研究は、MAISスコアによって分類された傷害の重症度に影響を与える要因の詳細な分析を提供します。 方法:この研究では、MAISスコアは国際疾患の分類から派生しました。欧州連合は、深刻な交通事故の負傷の定義として、3以上のMAISスコアを採用しました。被害者の怪我の重症度は医療スタッフによって詳細に詳述されており、crash落の特性とその発生部位も提供されるため、警察と病院の両方のデータを使用することで利益が予想されます。このデータは、6年間(2006-2011)にわたって、ポルトガルのポルト大都市圏から警察と病院のデータセットをリンクすることによって取得されました。混合ロジットモデルを使用して、交通被害者の傷害の重症度に寄与する要因を理解し、これらの要因が傷害の重症度に及ぼす影響を調査しました。ランダムパラメーターアプローチは、個人固有の不均一性をキャプチャする方法論的な柔軟性を提供します。さらに、信頼できる傷害の重症度スケールを使用することの重要性を理解するために、ポルトガルを含むいくつかの国が使用する分類であるMAISを入院期間(LHS)と比較して、怪我の重症度を公式に報告しました。そのために、同じ変数を使用して同じ統計的手法を適用して、LHSに従って分類された損傷の重症度への影響を分析しました。 結果:この研究は、MAISスコアに従って分類された損傷の重症度に対する血中アルコールの存在、保護装置の使用、クラッシュの種類、およびサイトの特性などの変数の影響を示しました。さらに、犠牲者の性と年齢は危険因子として分析され、高齢者と男性の道路利用者がMAIS 3+の負傷と非常に関連していることを示しています。MAISモデルとLHSモデルによって推定された変数の周辺効果の比較は、有意差を示しました。各変数の影響の大きさの違いに加えて、道路環境変数の影響は損傷の重症度分類に依存していることがわかりました。 結論:分類間のリスク要因の影響の違いは、負傷の重症度の信頼できる分類を使用することの重要性を強調しています。さらに、LHSレベルとMAISレベルの関係は国によってまったく異なり、MAI以外の損傷の重症度分類が使用されている場合、危険因子の評価でバイアスが予想されるという以前の結論を支持しています。

OBJECTIVE: Traffic crashes result in a loss of life but also impact the quality of life and productivity of crash survivors. Given the importance of traffic crash outcomes, the issue has received attention from researchers and practitioners as well as government institutions, such as the European Commission (EC). Thus, to obtain detailed information on the injury type and severity of crash victims, hospital data have been proposed for use alongside police crash records. A new injury severity classification based on hospital data, called the maximum abbreviated injury scale (MAIS), was developed and recently adopted by the EC. This study provides an in-depth analysis of the factors that affect injury severity as classified by the MAIS score. METHOD: In this study, the MAIS score was derived from the International Classification of Diseases. The European Union adopted an MAIS score equal to or greater than 3 as the definition for a serious traffic crash injury. Gains are expected from using both police and hospital data because the injury severities of the victims are detailed by medical staff and the characteristics of the crash and the site of its occurrence are also provided. The data were obtained by linking police and hospital data sets from the Porto metropolitan area of Portugal over a 6-year period (2006-2011). A mixed logit model was used to understand the factors that contribute to the injury severity of traffic victims and to explore the impact of these factors on injury severity. A random parameter approach offers methodological flexibility to capture individual-specific heterogeneity. Additionally, to understand the importance of using a reliable injury severity scale, we compared MAIS with length of hospital stay (LHS), a classification used by several countries, including Portugal, to officially report injury severity. To do so, the same statistical technique was applied using the same variables to analyze their impact on the injury severity classified according to LHS. RESULTS: This study showed the impact of variables, such as the presence of blood alcohol, the use of protection devices, the type of crash, and the site characteristics, on the injury severity classified according to the MAIS score. Additionally, the sex and age of the victims were analyzed as risk factors, showing that elderly and male road users are highly associated with MAIS 3+ injuries. The comparison between the marginal effects of the variables estimated by the MAIS and LHS models showed significant differences. In addition to the differences in the magnitude of impact of each variable, we found that the impact of the road environment variable was dependent on the injury severity classification. CONCLUSIONS: The differences in the effects of risk factors between the classifications highlight the importance of using a reliable classification of injury severity. Additionally, the relationship between LHS and MAIS levels is quite different among countries, supporting the previous conclusion that bias is expected in the assessment of risk factors if an injury severity classification other than MAIS is used.

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