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Asian journal of psychiatry2018Jun01Vol.35issue()

香港の職業系ピアサポート労働者としての精神疾患の回復中の人々のためのパイロットトレーニングプログラム - ジョブバディトレーニングプログラム(JBTP):予備的な発見

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:現在の研究では、香港公立精神病院での訓練を受けたパイロットカリキュラムメンターシップベースのピア職業サポートワーカーの提供をレビューしています。現在の論文は、香港で開催されたピア職業サポートワーカートレーニング - ジョブバディトレーニングプログラム(JBTP)の開発について(1)報告しています。(2)定量的および定性的視点の両方からの予備的な調査結果。 方法:カリキュラムは、15セッションのコースワーク、8セッションのストーリーテリングワークショップ、50時間の実習で構成され、作業療法士の指導の下でサポートされた雇用ピアサービス(SEP)を提供します。6人の研修生が、3つの心理社会的評価と定性的方法を使用して評価されました。 調査結果:ベースラインと比較して、ジョブ仲間(JB)の研修生は、トレーニングの終了時に自分の回復の進捗、職業能力、問題解決スキルについての認識の増加を示しました。彼らの認識された自己スティグマも軽減されました。訓練後の評価では、すべての職員の研修生は、積極的な個人的な成長を認識し、自分の強みを発見したと言いました。彼らはまた、メンターからの助けを高く評価し、他の研修生からの相互支援を獲得し、トレーニングでさまざまなミニプロジェクトで露出しました。 結論と意味:このパイロット研究は、JBの研修生のための既存の作業リハビリテーションサービスにピアサポートと手動トレーニングを組み込む例を提供します。ピアサポートワーカーが提供するサービスの有効性に関するさらなる研究と、より大きな被験者を対象とした他の臨床およびリハビリテーションの設定でのピアサポートワーカーの潜在的な使用に関する開発のためのさらなる研究は実り多いでしょう。

目的:現在の研究では、香港公立精神病院での訓練を受けたパイロットカリキュラムメンターシップベースのピア職業サポートワーカーの提供をレビューしています。現在の論文は、香港で開催されたピア職業サポートワーカートレーニング - ジョブバディトレーニングプログラム(JBTP)の開発について(1)報告しています。(2)定量的および定性的視点の両方からの予備的な調査結果。 方法:カリキュラムは、15セッションのコースワーク、8セッションのストーリーテリングワークショップ、50時間の実習で構成され、作業療法士の指導の下でサポートされた雇用ピアサービス(SEP)を提供します。6人の研修生が、3つの心理社会的評価と定性的方法を使用して評価されました。 調査結果:ベースラインと比較して、ジョブ仲間(JB)の研修生は、トレーニングの終了時に自分の回復の進捗、職業能力、問題解決スキルについての認識の増加を示しました。彼らの認識された自己スティグマも軽減されました。訓練後の評価では、すべての職員の研修生は、積極的な個人的な成長を認識し、自分の強みを発見したと言いました。彼らはまた、メンターからの助けを高く評価し、他の研修生からの相互支援を獲得し、トレーニングでさまざまなミニプロジェクトで露出しました。 結論と意味:このパイロット研究は、JBの研修生のための既存の作業リハビリテーションサービスにピアサポートと手動トレーニングを組み込む例を提供します。ピアサポートワーカーが提供するサービスの有効性に関するさらなる研究と、より大きな被験者を対象とした他の臨床およびリハビリテーションの設定でのピアサポートワーカーの潜在的な使用に関する開発のためのさらなる研究は実り多いでしょう。

OBJECTIVES: The present study reviews the delivery of a pilot curriculum-mentorship-based peer vocational support workers training in a Hong Kong public psychiatric hospital. The present paper reports (1) on the development of a peer vocational support workers training - Job Buddies Training Program (JBTP) in Hong Kong; and (2) preliminary findings from both quantitative and qualitative perspectives. METHOD: The curriculum consists of 15-session coursework, 8-session storytelling workshop and 50-hour practicum to provide Supported Employment Peer Service (SEPS) under the mentorship of occupational therapists. Six trainees were assessed using three psychosocial assessments and qualitative methods. FINDINGS: Compared to the baseline, the Job Buddies (JB) trainees showed an increase in awareness of their own recovery progress, occupational competence and problem-solving skills at the end of the training. Their perceived level of self-stigma was also lessened. In post-training evaluation, all Job Buddies trainees said they perceived positive personal growth and discovered their own strengths. They also appreciated the help from their mentors and gained mutual support from other trainees and from exposure with various mini-projects in the training. CONCLUSIONS AND IMPLICATIONS: This pilot study provides an example of incorporating peer support and manualized training into existing work rehabilitation service for our JB trainees. Further studies on the effectiveness of service provided by peer support workers and for development on the potential use of peer support workers in other clinical and rehabilitation settings with larger subjects will be fruitful.

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