Loading...
International journal of offender therapy and comparative criminology2018Apr01Vol.62issue(5)

イランのプロのアスリートの間でのドーピング:エイカーズの社会学習理論のテスト

,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

パフォーマンスを向上させる薬物(PED)の使用は、イランのプロのアスリートの間で一般的です。この現象は社会問題であるため、この研究の主な目的は、社会学習理論を使用してアスリートが「ドーピング」活動に従事する理由を説明することです。この目的のために、イランのラシュト出身の589人のプロのアスリートのサンプルを使用して、社会学習理論に関連する仮定をテストしました。結果は、社会学習理論の要素(鑑別関連、微分補強、模倣、定義)とドーピング行動(PEDの過去、現在、および将来の使用)の間には肯定的かつ重要な関係があることを示しました。構造モデリング分析は、社会学習理論のコンポーネントが、過去のドーピング挙動の分散の36%、現在のドーピング挙動の分散の35%、およびPEDの将来の使用の分散の32%を占めることを示しました。

パフォーマンスを向上させる薬物(PED)の使用は、イランのプロのアスリートの間で一般的です。この現象は社会問題であるため、この研究の主な目的は、社会学習理論を使用してアスリートが「ドーピング」活動に従事する理由を説明することです。この目的のために、イランのラシュト出身の589人のプロのアスリートのサンプルを使用して、社会学習理論に関連する仮定をテストしました。結果は、社会学習理論の要素(鑑別関連、微分補強、模倣、定義)とドーピング行動(PEDの過去、現在、および将来の使用)の間には肯定的かつ重要な関係があることを示しました。構造モデリング分析は、社会学習理論のコンポーネントが、過去のドーピング挙動の分散の36%、現在のドーピング挙動の分散の35%、およびPEDの将来の使用の分散の32%を占めることを示しました。

The use of performance-enhancing drugs (PED) is common among Iranian professional athletes. As this phenomenon is a social problem, the main purpose of this research is to explain why athletes engage in "doping" activity, using social learning theory. For this purpose, a sample of 589 professional athletes from Rasht, Iran, was used to test assumptions related to social learning theory. The results showed that there are positive and significant relationships between the components of social learning theory (differential association, differential reinforcement, imitation, and definitions) and doping behavior (past, present, and future use of PED). The structural modeling analysis indicated that the components of social learning theory accounts for 36% of the variance in past doping behavior, 35% of the variance in current doping behavior, and 32% of the variance in future use of PED.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google