Loading...
Journal of youth and adolescence2017Aug01Vol.46issue(8)

誰がSTEMのキャリアを選ぶのですか?相対的な認知力と関心モデルを使用して、科学、技術、工学、数学のキャリアを予測する

,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

科学、技術、工学、数学(STEM)におけるキャリアの願望は思春期に策定されており、高校時代は将来のSTEM雇用の可能性を高める認知的および動機付け要因を特定するための重要な期間となっています。過去の研究は主に数学と口頭の領域における絶対認知能力レベルに焦点を合わせてきましたが、現在の研究では、高校の数学、科学、言語領域の相対的な認知強度と関心がSTEMキャリアの決定のより正確な予測因子であるかどうかをテストしました。データは、米国での全国縦断的研究から引き出されました(n = 1762; 48%の女性、9年生の最初の波、33歳の最後の波)。結果は、高言語/ハイマス/高科学能力グループでは、科学タスクの価値が高く、利他主義に対する方向が低い個人がSTEMの職業を選択する可能性が高いことを明らかにしました。低言語/中程度/中程度の科学能力グループでは、数学能力が高く、数学のタスク値が高い個人がSTEMの職業を選択する可能性が高くなりました。調査結果は、非対称性認知能力プロファイルを持つ若者は、弱点ではなく認知的強さを利用するキャリアを選択する可能性が高いことを示唆していますが、対称的な認知能力プロファイルは、若者がオプションに柔軟性を与え、関心と価値観がキャリアの決定を導くことができます。

科学、技術、工学、数学(STEM)におけるキャリアの願望は思春期に策定されており、高校時代は将来のSTEM雇用の可能性を高める認知的および動機付け要因を特定するための重要な期間となっています。過去の研究は主に数学と口頭の領域における絶対認知能力レベルに焦点を合わせてきましたが、現在の研究では、高校の数学、科学、言語領域の相対的な認知強度と関心がSTEMキャリアの決定のより正確な予測因子であるかどうかをテストしました。データは、米国での全国縦断的研究から引き出されました(n = 1762; 48%の女性、9年生の最初の波、33歳の最後の波)。結果は、高言語/ハイマス/高科学能力グループでは、科学タスクの価値が高く、利他主義に対する方向が低い個人がSTEMの職業を選択する可能性が高いことを明らかにしました。低言語/中程度/中程度の科学能力グループでは、数学能力が高く、数学のタスク値が高い個人がSTEMの職業を選択する可能性が高くなりました。調査結果は、非対称性認知能力プロファイルを持つ若者は、弱点ではなく認知的強さを利用するキャリアを選択する可能性が高いことを示唆していますが、対称的な認知能力プロファイルは、若者がオプションに柔軟性を与え、関心と価値観がキャリアの決定を導くことができます。

Career aspirations in science, technology, engineering, and mathematics (STEM) are formulated in adolescence, making the high school years a critical time period for identifying the cognitive and motivational factors that increase the likelihood of future STEM employment. While past research has mainly focused on absolute cognitive ability levels in math and verbal domains, the current study tested whether relative cognitive strengths and interests in math, science, and verbal domains in high school were more accurate predictors of STEM career decisions. Data were drawn from a national longitudinal study in the United States (N = 1762; 48 % female; the first wave during ninth grade and the last wave at age 33). Results revealed that in the high-verbal/high-math/high-science ability group, individuals with higher science task values and lower orientation toward altruism were more likely to select STEM occupations. In the low-verbal/moderate-math/moderate-science ability group, individuals with higher math ability and higher math task values were more likely to select STEM occupations. The findings suggest that youth with asymmetrical cognitive ability profiles are more likely to select careers that utilize their cognitive strengths rather than their weaknesses, while symmetrical cognitive ability profiles may grant youth more flexibility in their options, allowing their interests and values to guide their career decisions.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google