著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
背景:燃え尽き症候群は医師の労働力を侵食し続けており、教育者を導くための効果的な介入研究はほとんどありません。 目的:私たちは、居住者の健康、安全性、対人スキルを強調するモデル環境での住民の経験を探求しました。 方法:Lehigh Valley Health Networkの家庭医学レジデンシーは、教育文化を変革するために設計された一連のカリキュラム変更を実施しているため、個人医師の実践(P4)プロジェクトを準備している全国の14人の参加者のうち14人として。この混合メソッドのケーススタディでは、2007年7月から2012年6月までに登録されている居住者の経験を説明するために、20のフォーカスグループからのトランスクリプトのコンテンツ分析と33の居住者アドバイスセッションの結果とともに、幸福のための3つの定量的自己報告機器の結果を利用しています。 結果:介入では、家庭医学の教員やスタッフと比較して、住民の幸福に統計的に有意な定量的違いは見つかりませんでした。演ductive的(先験的およびテンプレート)分析と居住者の経験の表現の誘導性テーマ分析により、感情の命名/関係、人間関係、セルフケア、自己反映、学習経験の提供、リソースの入手可能性という6つの再発テーマが明らかになりました。 結論:幸福の定量的尺度は、レジデンシープログラムによって実施されたカリキュラム革新の経験的価値を把握しませんでしたが、定性分析は居住者にとって重要なテーマを強調しました。介入のすべての住民が変化に対する支持を表明したわけではありませんが、育成教育環境への繰り返しの言及は、感情的に知的な学習コミュニティの創造の認識と好ましい対応を示しています。
背景:燃え尽き症候群は医師の労働力を侵食し続けており、教育者を導くための効果的な介入研究はほとんどありません。 目的:私たちは、居住者の健康、安全性、対人スキルを強調するモデル環境での住民の経験を探求しました。 方法:Lehigh Valley Health Networkの家庭医学レジデンシーは、教育文化を変革するために設計された一連のカリキュラム変更を実施しているため、個人医師の実践(P4)プロジェクトを準備している全国の14人の参加者のうち14人として。この混合メソッドのケーススタディでは、2007年7月から2012年6月までに登録されている居住者の経験を説明するために、20のフォーカスグループからのトランスクリプトのコンテンツ分析と33の居住者アドバイスセッションの結果とともに、幸福のための3つの定量的自己報告機器の結果を利用しています。 結果:介入では、家庭医学の教員やスタッフと比較して、住民の幸福に統計的に有意な定量的違いは見つかりませんでした。演ductive的(先験的およびテンプレート)分析と居住者の経験の表現の誘導性テーマ分析により、感情の命名/関係、人間関係、セルフケア、自己反映、学習経験の提供、リソースの入手可能性という6つの再発テーマが明らかになりました。 結論:幸福の定量的尺度は、レジデンシープログラムによって実施されたカリキュラム革新の経験的価値を把握しませんでしたが、定性分析は居住者にとって重要なテーマを強調しました。介入のすべての住民が変化に対する支持を表明したわけではありませんが、育成教育環境への繰り返しの言及は、感情的に知的な学習コミュニティの創造の認識と好ましい対応を示しています。
BACKGROUND: Burnout continues to erode the physician workforce, and there are few effective intervention studies to guide educators. OBJECTIVE: We explored residents' experience in a model environment emphasizing resident wellness, safety, and interpersonal skills. METHODS: As 1 of 14 participants in the national Preparing the Personal Physician for Practice (P4) project, the family medicine residency at Lehigh Valley Health Network implemented a series of curricular changes designed to transform the culture of education. This mixed-methods case study utilizes the results from 3 quantitative self-report instruments for well-being, along with content analysis of transcripts from 20 focus groups and 33 resident advising sessions to describe experiences of the residents enrolled between July 2007 and June 2012. RESULTS: In the intervention, we found no statistically significant quantitative differences in the well-being of residents compared with the family medicine faculty and staff. Deductive (a priori and template) analysis and inductive thematic analysis of the residents' articulations of their experiences revealed 6 recurrent themes: naming/articulation of emotions, relationships, attitudes about self-care, self-reflection, delivery of learning experiences, and availability of resources. CONCLUSIONS: Quantitative measures of well-being did not capture the experiential value of the curricular innovations implemented by the residency program, while qualitative analysis highlighted themes important to residents. While not all residents in the intervention expressed support for the changes, repeated references to the nurturing educational environment indicate recognition of, and favorable responses to, the creation of an emotionally intelligent learning community.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。