Loading...
Molecular autism20160101Vol.7issue()

自閉症の子供の基本的および複雑な感情認識:異文化調査結果

,
,
,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

背景:自閉症スペクトラム条件(ASC)の子供は、異なる発現モダリティ(顔、声、身体)でテストされた場合、感情認識の欠陥があります。ただし、これらの発見は通常、1つまたは2つの表現モダリティを使用して、基本的な感情に焦点を当てています。さらに、ASCの子供の感情認識パターンの文化的類似点と違いは、以前に調査されていません。現在の研究では、ASCの子供による基本的および複雑な感情の認識の類似性と相違点を調べ、イスラエル、イギリス、スウェーデンの3つの文化にわたって通常発展している(TD)コントロールを調べました。 方法:5〜9歳の高機能ASCを持つ55人の子供が58人のTD子供と比較されました。各サイトでは、グループは年齢、性別、およびIQで一致していました。子どもたちは、4つのタスクを使用してテストされ、音声録音からの基本的および複雑な感情の認識、顔と身体の表現のビデオ、および文脈のすべてのモダリティを含む感情的なビデオシナリオを調べました。 結果:TDピアと比較して、ASCの子供は、3つのモダリティすべてとコンテキストでの統合に関する基本的および複雑な感情の両方で感情認識の欠陥を示しました。複雑な感情は、サンプル全体の基本的な感情と比較して、認識するのが困難でした。すべての主要な調査結果について、異文化間協定が見つかり、顔と体のタスクにはわずかな逸脱がありました。 結論:私たちの調査結果は、基本的な感情と複雑な感情のために存在し、異文化的に比較的安定しているASCのER赤字のマルチモーダルの性質を強調しています。異文化間の研究には、自閉症固有の普遍的な赤字と、さまざまな国で共感が機能する方法で特定の文化が果たす役割の両方を明らかにする可能性があります。

背景:自閉症スペクトラム条件(ASC)の子供は、異なる発現モダリティ(顔、声、身体)でテストされた場合、感情認識の欠陥があります。ただし、これらの発見は通常、1つまたは2つの表現モダリティを使用して、基本的な感情に焦点を当てています。さらに、ASCの子供の感情認識パターンの文化的類似点と違いは、以前に調査されていません。現在の研究では、ASCの子供による基本的および複雑な感情の認識の類似性と相違点を調べ、イスラエル、イギリス、スウェーデンの3つの文化にわたって通常発展している(TD)コントロールを調べました。 方法:5〜9歳の高機能ASCを持つ55人の子供が58人のTD子供と比較されました。各サイトでは、グループは年齢、性別、およびIQで一致していました。子どもたちは、4つのタスクを使用してテストされ、音声録音からの基本的および複雑な感情の認識、顔と身体の表現のビデオ、および文脈のすべてのモダリティを含む感情的なビデオシナリオを調べました。 結果:TDピアと比較して、ASCの子供は、3つのモダリティすべてとコンテキストでの統合に関する基本的および複雑な感情の両方で感情認識の欠陥を示しました。複雑な感情は、サンプル全体の基本的な感情と比較して、認識するのが困難でした。すべての主要な調査結果について、異文化間協定が見つかり、顔と体のタスクにはわずかな逸脱がありました。 結論:私たちの調査結果は、基本的な感情と複雑な感情のために存在し、異文化的に比較的安定しているASCのER赤字のマルチモーダルの性質を強調しています。異文化間の研究には、自閉症固有の普遍的な赤字と、さまざまな国で共感が機能する方法で特定の文化が果たす役割の両方を明らかにする可能性があります。

BACKGROUND: Children with autism spectrum conditions (ASC) have emotion recognition deficits when tested in different expression modalities (face, voice, body). However, these findings usually focus on basic emotions, using one or two expression modalities. In addition, cultural similarities and differences in emotion recognition patterns in children with ASC have not been explored before. The current study examined the similarities and differences in the recognition of basic and complex emotions by children with ASC and typically developing (TD) controls across three cultures: Israel, Britain, and Sweden. METHODS: Fifty-five children with high-functioning ASC, aged 5-9, were compared to 58 TD children. On each site, groups were matched on age, sex, and IQ. Children were tested using four tasks, examining recognition of basic and complex emotions from voice recordings, videos of facial and bodily expressions, and emotional video scenarios including all modalities in context. RESULTS: Compared to their TD peers, children with ASC showed emotion recognition deficits in both basic and complex emotions on all three modalities and their integration in context. Complex emotions were harder to recognize, compared to basic emotions for the entire sample. Cross-cultural agreement was found for all major findings, with minor deviations on the face and body tasks. CONCLUSIONS: Our findings highlight the multimodal nature of ER deficits in ASC, which exist for basic as well as complex emotions and are relatively stable cross-culturally. Cross-cultural research has the potential to reveal both autism-specific universal deficits and the role that specific cultures play in the way empathy operates in different countries.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google