Loading...
Journal of experimental child psychology2017Apr01Vol.156issue()

放課後話:科学のレッスンのための両親の会話スタイルと子供の記憶

,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

科学者は、40人から6歳の子供に学校でインタラクティブな科学のレッスンを教えました。同日、子どもたちは、学校で発生したことの詳細に素朴な親と一緒に家でレッスンについて話しました。6日後、研究者はレッスンの一部であったオブジェクト、アクティビティ、概念について子供たちにインタビューしました。親の会話スタイルの側面(例えば、オープンエンドの記憶の質問、記述言語)は、子供たちと話す際に提供した情報の量を予測しました。調査結果は、自宅での精巧な親子の会話が、親が子供がそこで経験したことについて具体的な知識を持っていない場合でも、学校で習得した学術情報の子どもたちの保持を高めることができることを示唆しています。

科学者は、40人から6歳の子供に学校でインタラクティブな科学のレッスンを教えました。同日、子どもたちは、学校で発生したことの詳細に素朴な親と一緒に家でレッスンについて話しました。6日後、研究者はレッスンの一部であったオブジェクト、アクティビティ、概念について子供たちにインタビューしました。親の会話スタイルの側面(例えば、オープンエンドの記憶の質問、記述言語)は、子供たちと話す際に提供した情報の量を予測しました。調査結果は、自宅での精巧な親子の会話が、親が子供がそこで経験したことについて具体的な知識を持っていない場合でも、学校で習得した学術情報の子どもたちの保持を高めることができることを示唆しています。

A scientist taught 40 4- to 6-year-old children an interactive science lesson at school. The same day, children talked about the lesson at home with a parent who was naive to the details of what had transpired at school. Six days later, a researcher interviewed children about objects, activities, and concepts that were part of the lesson. Aspects of parents' conversational style (e.g., open-ended memory questions, descriptive language) predicted how much information children provided in talking with them, which in turn predicted children's memory performance 6days later. The findings suggest that elaborative parent-child conversations at home could boost children's retention of academic information acquired at school even when parents have no specific knowledge of what children have experienced there.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google