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本研究では、一連の単純なタスクでの練習を通じて効率的な眼球運動の挙動が獲得できるという仮説を調査し、その後、ビデオゲームなどの複雑な視覚運動タスクに転送できるという仮説を調査しました。被験者の2つのグループはそれぞれ、異なる単純なタスクまたはドリルにさらされました。1つのグループである効率的な眼球運動実験グループは、眼球運動を最小限に抑え、スキャンパスの動作を最適化するように設計されたトレーニングを受けましたが、2番目の被験者グループである非効率的な眼球運動実験グループは、眼球運動の頻度を増やすために設計されたトレーニングを受けました。眼球運動トレーニングには、ビデオゲームの練習が散在していました。ビデオゲームでのこれら2つの実験グループのパフォーマンスは、ビデオゲームをプレイしているコントロールグループと比較されましたが、特定のトレーニングを受けず、実験で合計時間を一致させました。効率的な眼球運動トレーニングを受けているグループは、ビデオゲームで有意に優れたパフォーマンスを示し、非効率的またはコントロールグループよりも葉が少なく、互いに違いはありませんでした。全体として、ゲームのスコアとゲームスコアの数の数の数との間に有意な逆相関がありました。この研究の結果は、複雑な知覚運動タスクの獲得における眼球運動トレーニングの重要性に対する影響の観点から議論されています。
本研究では、一連の単純なタスクでの練習を通じて効率的な眼球運動の挙動が獲得できるという仮説を調査し、その後、ビデオゲームなどの複雑な視覚運動タスクに転送できるという仮説を調査しました。被験者の2つのグループはそれぞれ、異なる単純なタスクまたはドリルにさらされました。1つのグループである効率的な眼球運動実験グループは、眼球運動を最小限に抑え、スキャンパスの動作を最適化するように設計されたトレーニングを受けましたが、2番目の被験者グループである非効率的な眼球運動実験グループは、眼球運動の頻度を増やすために設計されたトレーニングを受けました。眼球運動トレーニングには、ビデオゲームの練習が散在していました。ビデオゲームでのこれら2つの実験グループのパフォーマンスは、ビデオゲームをプレイしているコントロールグループと比較されましたが、特定のトレーニングを受けず、実験で合計時間を一致させました。効率的な眼球運動トレーニングを受けているグループは、ビデオゲームで有意に優れたパフォーマンスを示し、非効率的またはコントロールグループよりも葉が少なく、互いに違いはありませんでした。全体として、ゲームのスコアとゲームスコアの数の数の数との間に有意な逆相関がありました。この研究の結果は、複雑な知覚運動タスクの獲得における眼球運動トレーニングの重要性に対する影響の観点から議論されています。
The present study investigated the hypothesis that efficient oculomotor behaviours can be acquired through practice on a series of simple tasks and can be transferred subsequently to a complex visuomotor task, such as a video game. Each of two groups of subjects were exposed to a different set of simple tasks, or drills. One group, the efficient eye movement experimental group, received training designed to minimize eye movements and optimize scan path behaviours, whereas a second group of subjects, the inefficient eye movement experimental group, received training designed to increase the frequency of eye movements. Oculomotor training was interspersed with practice on the video game. Performance of these two experimental groups in the video game was compared to a control group playing the video game but receiving no specific training and matched for total time in the experiment. The group receiving efficient oculomotor training exhibited significantly superior performance in the video game and fewer foveations than either the inefficient or control groups, which did not differ from each other. Overall there was a significant inverse correlation between the number of foveations in the game and game score. The results of this study are discussed in terms of their implications for the importance of oculomotor training in the acquisition of any complex perceptual motor task.
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