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BMC public health2017Feb10Vol.17issue(1)

ソフトドリンク、その他の砂糖甘い飲み物、エネルギー密度の高いチリの需要の価格弾力性

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:チリは、カロリー飲料の2番目の世界最大の一人当たり消費者です。カロリー飲料は、太りすぎ、肥満、その他の慢性疾患に関連しています。この研究の目的は、価格の変化に対する世帯の消費の潜在的な対応を評価するために、チリの都市部で、ソフトドリンク、その他の砂糖に加入した飲み物、高エネルギー密度の高い食品の需要の価格の弾力性を推定することです。 方法:VIIファミリー予算調査2012-2013のMicrodataを使用しました。これは、飲料や食品などのアイテムに関するチリの都市世帯が行った支出に関する情報を収集します。牛乳、コーヒー、紅茶、その他の注入、普通の水、ソフトドリンク、その他の風味の飲み物、甘いスナック、砂糖と蜂蜜、デザートの自己および交差価格の弾力性を導き出すために、ほぼ理想的な需要システムモデルの線形近似を推定しました。データの検閲された性質を検討し、需要システムの各方程式に逆ミルズ比を含めました。感度分析として、ほぼ理想的な需要システムと2部構成のモデルを推定しました。 結果:ソフトドリンク用の-1.37の自己価格弾力性が見つかりました。これは、10%の価格上昇が13.7%の消費の減少に関連していることを意味します。需要システムに含まれる残りの食品と飲み物は、ソフトドリンクの代替品として動作することがわかりました。たとえば、普通の水は0.63のクロスプライスの弾力性を示しました。ソフトドリンクの価格が10%上昇すると、普通の水の6.3%が増加する可能性があります。自己およびクロス価格の弾力性は、モデル間で類似していた。 結論:ソフトドリンクの需要は、チリの世帯の間で価格に敏感です。甘くしない飲み物への補助金やソフトドリンクへの税などのインセンティブシステムは、他の健康的な飲料の代替の増加につながる可能性があります。

背景:チリは、カロリー飲料の2番目の世界最大の一人当たり消費者です。カロリー飲料は、太りすぎ、肥満、その他の慢性疾患に関連しています。この研究の目的は、価格の変化に対する世帯の消費の潜在的な対応を評価するために、チリの都市部で、ソフトドリンク、その他の砂糖に加入した飲み物、高エネルギー密度の高い食品の需要の価格の弾力性を推定することです。 方法:VIIファミリー予算調査2012-2013のMicrodataを使用しました。これは、飲料や食品などのアイテムに関するチリの都市世帯が行った支出に関する情報を収集します。牛乳、コーヒー、紅茶、その他の注入、普通の水、ソフトドリンク、その他の風味の飲み物、甘いスナック、砂糖と蜂蜜、デザートの自己および交差価格の弾力性を導き出すために、ほぼ理想的な需要システムモデルの線形近似を推定しました。データの検閲された性質を検討し、需要システムの各方程式に逆ミルズ比を含めました。感度分析として、ほぼ理想的な需要システムと2部構成のモデルを推定しました。 結果:ソフトドリンク用の-1.37の自己価格弾力性が見つかりました。これは、10%の価格上昇が13.7%の消費の減少に関連していることを意味します。需要システムに含まれる残りの食品と飲み物は、ソフトドリンクの代替品として動作することがわかりました。たとえば、普通の水は0.63のクロスプライスの弾力性を示しました。ソフトドリンクの価格が10%上昇すると、普通の水の6.3%が増加する可能性があります。自己およびクロス価格の弾力性は、モデル間で類似していた。 結論:ソフトドリンクの需要は、チリの世帯の間で価格に敏感です。甘くしない飲み物への補助金やソフトドリンクへの税などのインセンティブシステムは、他の健康的な飲料の代替の増加につながる可能性があります。

BACKGROUND: Chile is the second world's largest per capita consumer of caloric beverages. Caloric beverages are associated with overweight, obesity and other chronic diseases. The objective of this study is to estimate the price elasticity of demand for soft drinks, other sugar-sweetened beverages and high-energy dense foods in urban areas in Chile in order to evaluate the potential response of households' consumption to changes in prices. METHODS: We used microdata from the VII Family Budget Survey 2012-2013, which collects information on expenditures made by Chilean urban households on items such as beverages and foods. We estimated a Linear Approximation of an Almost Ideal Demand System Model to derive own and cross price elasticities of milk, coffee, tea and other infusions, plain water, soft drinks, other flavored beverages, sweet snacks, sugar and honey, and desserts. We considered the censored nature of the data and included the Inverse Mills Ratio in each equation of the demand system. We estimated a Quadratic Almost Ideal Demand System and a two-part model as sensitivity analysis. RESULTS: We found an own price-elasticity of -1.37 for soft drinks. This implies that a price increase of 10% is associated with a reduction in consumption of 13.7%. We found that the rest of food and beverages included in the demand system behave as substitutes for soft drinks. For instance, plain water showed a cross-price elasticity of 0.63: a 10% increase in price of soft drinks could lead to an increase of 6.3% of plain water. Own and cross price elasticities were similar between models. CONCLUSIONS: The demand of soft drinks is price sensitive among Chilean households. An incentive system such as subsidies to non-sweetened beverages and tax to soft drinks could lead to increases in the substitutions for other healthier beverages.

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