Loading...
Advances in child development and behavior20170101Vol.52issue()

認知と開発への動的システム理論の応用:新しいフロンティア

,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

発達科学の中心的な目標は、新しい行動形態の出現を説明することです。研究者は、理論的な視点に部分的に依存して行動変化の潜在的な原因を検討します。この章では、複数のコンポーネント間の相互作用を強調して行動と発達の変化を促進する1つの視点である動的システム理論をレビューします。動的システム理論の中心的な概念を説明するために、運動発達、ピアジアンA-NOT-Bタスク、幼児の視覚認識、視覚的な作業記憶能力、言語学習など、さまざまなドメインからの経験的および計算的研究について説明します。私たちは、認知と行動の発達を理解するための動的システムアプローチのより広範なアプリケーションを提唱し、私たちが見ている残りの障壁を築き、それらを克服する方法を提案することを提唱することで締めくくります。

発達科学の中心的な目標は、新しい行動形態の出現を説明することです。研究者は、理論的な視点に部分的に依存して行動変化の潜在的な原因を検討します。この章では、複数のコンポーネント間の相互作用を強調して行動と発達の変化を促進する1つの視点である動的システム理論をレビューします。動的システム理論の中心的な概念を説明するために、運動発達、ピアジアンA-NOT-Bタスク、幼児の視覚認識、視覚的な作業記憶能力、言語学習など、さまざまなドメインからの経験的および計算的研究について説明します。私たちは、認知と行動の発達を理解するための動的システムアプローチのより広範なアプリケーションを提唱し、私たちが見ている残りの障壁を築き、それらを克服する方法を提案することを提唱することで締めくくります。

A central goal in developmental science is to explain the emergence of new behavioral forms. Researchers consider potential sources of behavioral change depending partly on their theoretical perspective. This chapter reviews one perspective, dynamic systems theory, which emphasizes the interactions among multiple components to drive behavior and developmental change. To illustrate the central concepts of dynamic systems theory, we describe empirical and computational studies from a range of domains, including motor development, the Piagetian A-not-B task, infant visual recognition, visual working memory capacity, and language learning. We conclude by advocating for a broader application of dynamic systems approaches to understanding cognitive and behavioral development, laying out the remaining barriers we see and suggested ways to overcome them.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google