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Medical humanities2017Mar01Vol.43issue(1)

ヘンリエッタの存在に反対する:バイオスレイブリー、ポップカルチャー、そしてヘラ細胞の第三の人生

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

タナトポリティクスとアフリカ系アメリカ人の文化研究の交差点で活動しているこのエッセイは、ヘラをテーマにした芸術やその他の生物生物の商業販売は、ヘラ細胞の生物奴隷制度を永続させると主張しています。人種的奴隷制度は、国家が闘い続けている経済的、社会的、法的不平等を正常化し、その記事は、ヘンリエッタが現在存在している系図の家、ヘラ細胞株、医薬品の施設の間に存在するダイナミクスの基礎を築いたと仮定しています。著者は、賠償の潜在的なサイトとして、ファッション倫理の談話と商標法に目を向けます。

タナトポリティクスとアフリカ系アメリカ人の文化研究の交差点で活動しているこのエッセイは、ヘラをテーマにした芸術やその他の生物生物の商業販売は、ヘラ細胞の生物奴隷制度を永続させると主張しています。人種的奴隷制度は、国家が闘い続けている経済的、社会的、法的不平等を正常化し、その記事は、ヘンリエッタが現在存在している系図の家、ヘラ細胞株、医薬品の施設の間に存在するダイナミクスの基礎を築いたと仮定しています。著者は、賠償の潜在的なサイトとして、ファッション倫理の談話と商標法に目を向けます。

Operating at the intersection of thanatopolitics and African-American cultural studies, this essay argues that the commercial sale of HeLa-themed art and other bioproducts perpetuates the bioslavery of HeLa cells, a circumstance created by legal and medical discourses tracing back to US racial slavery. Racial slavery normalised economic, social and legal inequities that the nation continues to struggle with and, the article posits, laid foundation for the dynamics that currently exist between Henrietta Lacks' genealogical family, the HeLa cell line, and the medical-pharmaceutical establishment. The author turns to fashion ethics discourse and trademark law as potential sites for reparations.

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