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アメリカとイスラエルの幼児の介護者のダイアド(平均幼児の年齢= 26ヶ月)には、短いビデオ(n = 97)を視聴したり、視覚的な物語を一緒に調合したり(n = 66)自然主義的なタスクが提示されました。英語を話すアメリカの介護者は、特に秩序だった文字や数のために、左から左よりも左から右の空間構造化を使用する可能性が高かった。ヘブライ語を話すイスラエルの両親は、アメリカ人よりも、特に手紙のために、右から左の空間構造化を使用する可能性が高かった。子供たちのために絵の物語を構築するとき、アメリカ人はイスラエル人よりも左から右に写真を置く可能性が高かった。介護者によって示されるこれらの空間構造バイアスは、子供が自動読み取り習慣を開発する前に、幼児期における空間的バイアスの発達のための潜在的なルートです。
アメリカとイスラエルの幼児の介護者のダイアド(平均幼児の年齢= 26ヶ月)には、短いビデオ(n = 97)を視聴したり、視覚的な物語を一緒に調合したり(n = 66)自然主義的なタスクが提示されました。英語を話すアメリカの介護者は、特に秩序だった文字や数のために、左から左よりも左から右の空間構造化を使用する可能性が高かった。ヘブライ語を話すイスラエルの両親は、アメリカ人よりも、特に手紙のために、右から左の空間構造化を使用する可能性が高かった。子供たちのために絵の物語を構築するとき、アメリカ人はイスラエル人よりも左から右に写真を置く可能性が高かった。介護者によって示されるこれらの空間構造バイアスは、子供が自動読み取り習慣を開発する前に、幼児期における空間的バイアスの発達のための潜在的なルートです。
American and Israeli toddler-caregiver dyads (mean age of toddler = 26 months) were presented with naturalistic tasks in which they must watch a short video (N = 97) or concoct a visual story together (N = 66). English-speaking American caregivers were more likely to use left to right spatial structuring than right to left, especially for well-ordered letters and numbers. Hebrew-speaking Israeli parents were more likely than Americans to use right to left spatial structuring, especially for letters. When constructing a pictorial narrative for their children, Americans were more likely to place pictures from left to right than Israelis. These spatial structure biases exhibited by caregivers are a potential route for the development of spatial biases in early childhood, before children have developed automatic reading and writing habits.
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