Loading...
PloS one20170101Vol.12issue(4)

感覚処理機能障害のある子供の認知能力を高める可能性を判断するためのパイロット研究

,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

感覚処理機能障害(SPD)の子供は、非定型の気を散らす方法で入ってくる情報を経験します。これらの子供には注意を払った定性的課題が報告されていますが、行動的または機能的な神経画像法のいずれかを使用して、そのような困難は定量化されていません。さらに、このグループの注意を高めることを目的としたエビデンスに基づいた認知制御介入の有効性はテストされていません。ここでは、SPDの子供の注意能力を特徴付け、強化することを目的とした作業を紹介します。4週間のiPadベースの在宅認知修復プログラムの前後に、38のSPDと25人の通常発達中の子供のサンプルが、行動、神経、および親の注意の尺度でテストされました。ベースラインでは、SPDの子供の54%が、不注意/多動性に関する親レポート測定で基準を満たしたか、それを超えました。持続的な注意、選択的注意、目標管理を含む重要な欠陥は、親が報告した不注意を持つSPD小児のサブセットでのみ観察されました。この子どものサブセットは、注意の脳波測定である正中前頭シータ活動の減少も示しました。認知的介入に続いて、不注意/多動性を持つSPD小児のみが、正中線の前頭シータ活性の改善と不注意の親の報告の両方を示しました。特に、これらの個人の33%が不注意のために臨床的遮断に出会っていないため、親が報告した改善は9か月間持続します。これらの発見は、SPDの子供のサブセットに対する標的の注意介入の利点をサポートし、同時に、神経発達条件のある個人が治療を最適にパーソナライズするための多面的な評価を受けることの重要性を強調しています。

感覚処理機能障害(SPD)の子供は、非定型の気を散らす方法で入ってくる情報を経験します。これらの子供には注意を払った定性的課題が報告されていますが、行動的または機能的な神経画像法のいずれかを使用して、そのような困難は定量化されていません。さらに、このグループの注意を高めることを目的としたエビデンスに基づいた認知制御介入の有効性はテストされていません。ここでは、SPDの子供の注意能力を特徴付け、強化することを目的とした作業を紹介します。4週間のiPadベースの在宅認知修復プログラムの前後に、38のSPDと25人の通常発達中の子供のサンプルが、行動、神経、および親の注意の尺度でテストされました。ベースラインでは、SPDの子供の54%が、不注意/多動性に関する親レポート測定で基準を満たしたか、それを超えました。持続的な注意、選択的注意、目標管理を含む重要な欠陥は、親が報告した不注意を持つSPD小児のサブセットでのみ観察されました。この子どものサブセットは、注意の脳波測定である正中前頭シータ活動の減少も示しました。認知的介入に続いて、不注意/多動性を持つSPD小児のみが、正中線の前頭シータ活性の改善と不注意の親の報告の両方を示しました。特に、これらの個人の33%が不注意のために臨床的遮断に出会っていないため、親が報告した改善は9か月間持続します。これらの発見は、SPDの子供のサブセットに対する標的の注意介入の利点をサポートし、同時に、神経発達条件のある個人が治療を最適にパーソナライズするための多面的な評価を受けることの重要性を強調しています。

Children with Sensory Processing Dysfunction (SPD) experience incoming information in atypical, distracting ways. Qualitative challenges with attention have been reported in these children, but such difficulties have not been quantified using either behavioral or functional neuroimaging methods. Furthermore, the efficacy of evidence-based cognitive control interventions aimed at enhancing attention in this group has not been tested. Here we present work aimed at characterizing and enhancing attentional abilities for children with SPD. A sample of 38 SPD and 25 typically developing children were tested on behavioral, neural, and parental measures of attention before and after a 4-week iPad-based at-home cognitive remediation program. At baseline, 54% of children with SPD met or exceeded criteria on a parent report measure for inattention/hyperactivity. Significant deficits involving sustained attention, selective attention and goal management were observed only in the subset of SPD children with parent-reported inattention. This subset of children also showed reduced midline frontal theta activity, an electroencephalographic measure of attention. Following the cognitive intervention, only the SPD children with inattention/hyperactivity showed both improvements in midline frontal theta activity and on a parental report of inattention. Notably, 33% of these individuals no longer met the clinical cut-off for inattention, with the parent-reported improvements persisting for 9 months. These findings support the benefit of a targeted attention intervention for a subset of children with SPD, while simultaneously highlighting the importance of having a multifaceted assessment for individuals with neurodevelopmental conditions to optimally personalize treatment.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google