著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
背景:ヘルスケア組織の虐待は、介護者にとって差し迫った問題です。参加型劇場モデルであるフォーラムプレイは、虐待について学び、仕事をするために、医療スタッフの間で使用されています。この小規模な定性的研究は、フォーラムプレイの参加者が、病院の診療所での継続的な専門学習のための教育モデルとしてのフォーラムプレイの可能性と制限をどのように体験するかを探ることを目的としています。 方法:主に看護師であるスウェーデンの腎臓クリニックのスタッフの41人のメンバーのうち15人が、1つまたは2つのフォーラムプレイワークショップに自発的に参加し、経験を共有し、一緒に日常のヘルスケア状況で虐待に反対することを実践しました。インタビューは、14人の参加者とのワークショップの後に行われました。そこでは、自分自身や他の人の参加または非参加について振り返るように求められ、ヘルスケアにおける虐待の個人的および集団的理解の変化が行われました。 結果:ワークショップの前に、情報提供者は、ドラマ志向の学習形態にためらいがあり、または非常に熱心でした。その後、彼らは皆、フォーラムプレイがヘルスケアにおける虐待に関する集団学習と同様に、個人の非常に効果的な方法であることに同意しました。しかし、彼らは診療所での仕事にほとんど影響を与えなかったが、主に同僚の多くがワークショップに参加しなかったという事実の結果として理解されていた。 議論:この研究は、単一の病院クリニックでのフォーラムプレイの取り組みの分析に基づいて、フォーラムプレイがヘルスケアの実践における反省と学習のためのスペースを作成する革新的な教育モデルになる可能性があることを示唆しています。ヘルスケアの虐待などの繊細なトピックが変化の標的である場合、それは特に実り多いかもしれません。ただし、効果が個々の洞察を超えて、少数の参加者グループの間で共通の理解を超えて、スタッフのすべてのメンバーを含める戦略を調査する必要があります。
背景:ヘルスケア組織の虐待は、介護者にとって差し迫った問題です。参加型劇場モデルであるフォーラムプレイは、虐待について学び、仕事をするために、医療スタッフの間で使用されています。この小規模な定性的研究は、フォーラムプレイの参加者が、病院の診療所での継続的な専門学習のための教育モデルとしてのフォーラムプレイの可能性と制限をどのように体験するかを探ることを目的としています。 方法:主に看護師であるスウェーデンの腎臓クリニックのスタッフの41人のメンバーのうち15人が、1つまたは2つのフォーラムプレイワークショップに自発的に参加し、経験を共有し、一緒に日常のヘルスケア状況で虐待に反対することを実践しました。インタビューは、14人の参加者とのワークショップの後に行われました。そこでは、自分自身や他の人の参加または非参加について振り返るように求められ、ヘルスケアにおける虐待の個人的および集団的理解の変化が行われました。 結果:ワークショップの前に、情報提供者は、ドラマ志向の学習形態にためらいがあり、または非常に熱心でした。その後、彼らは皆、フォーラムプレイがヘルスケアにおける虐待に関する集団学習と同様に、個人の非常に効果的な方法であることに同意しました。しかし、彼らは診療所での仕事にほとんど影響を与えなかったが、主に同僚の多くがワークショップに参加しなかったという事実の結果として理解されていた。 議論:この研究は、単一の病院クリニックでのフォーラムプレイの取り組みの分析に基づいて、フォーラムプレイがヘルスケアの実践における反省と学習のためのスペースを作成する革新的な教育モデルになる可能性があることを示唆しています。ヘルスケアの虐待などの繊細なトピックが変化の標的である場合、それは特に実り多いかもしれません。ただし、効果が個々の洞察を超えて、少数の参加者グループの間で共通の理解を超えて、スタッフのすべてのメンバーを含める戦略を調査する必要があります。
BACKGROUND: Abuse in health care organizations is a pressing issue for caregivers. Forum play, a participatory theater model, has been used among health care staff to learn about and work against abuse. This small-scale qualitative study aims to explore how forum play participants experience the potentials and limitations of forum play as an educational model for continued professional learning at a hospital clinic. METHODS: Fifteen of 41 members of staff of a Swedish nephrology clinic, primarily nurses, voluntarily participated in either one or two forum play workshops, where they shared experiences and together practiced working against abuse in everyday health care situations. Interviews were conducted after the workshops with 14 of the participants, where they were asked to reflect on their own and others' participation or nonparticipation, and changes in their individual and collective understanding of abuse in health care. RESULTS: Before the workshops, the informants were either hesitant or very enthusiastic toward the drama-oriented form of learning. Afterward, they all agreed that forum play was a very effective way of individual as well as collective learning about abuse in health care. However, they saw little effect on their work at the clinic, primarily understood as a consequence of the fact that many of their colleagues did not take part in the workshops. DISCUSSION: This study, based on the analysis of forum play efforts at a single hospital clinic, suggests that forum play can be an innovative educational model that creates a space for reflection and learning in health care practices. It might be especially fruitful when a sensitive topic, such as abuse in health care, is the target of change. However, for the effects to reach beyond individual insights and a shared understanding among a small group of participants, strategies to include all members of staff need to be explored.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。