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Gait & posture2017Jun01Vol.55issue()

バランス評価システムテストの再現性(最高)と学齢期の子供で最もベストで最もベスト

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

この研究では、小児の姿勢コントロールを評価する際に、最新でミニベストのレイター内、評価者、テスト再生性を評価しました。7〜17歳の34人の子供がレイター内および評価者間評価に参加し、22人の子供がテストと再テストの信頼性の評価のために評価のために評価を繰り返しました。姿勢制御は、フルバランス評価システムテスト(フルベスト)とショートフォームのミニベストで評価されました。レイター内、評価者間、およびテスト再生の再現性は、ビデオ評価を使用して調べられました。テスト再生の再現性もリアルタイムで評価されました。再現性は、合意と信頼性の統計によって調査されました。契約は、合意の割合、合意の制限、および最小の検出可能な変更を使用して計算されました。信頼性は、クラス内相関係数を使用して計算されました。結果は、総スコアの信頼性がすべての条件(すべてのICCS> 0.82)でフルベストで優れているのに対し、ミニベストがフェアからエクセレントまでの範囲であることを示しました(ICC = 0.56-0.86)。優れた信頼性(ICCS> 0.60)を持つドメインスコアの割合は、ミニベスト(59%)と比較して、フルベスト(66%)でわずかに高かった。最小の検出可能な変更スコアは、総テストスコアと比較して、フルベスト(2%-6%)、およびミニベスト(5%-10%)にとって優れていました。フルベストとミニベストの両方の両方が、学齢期の子供の日中および日々の間に姿勢制御能力を区別できます。フルベストには、再現性がわずかに優れており、より広範なアイテムがあります。これは、治療計画に最も有用なバージョンになる可能性があります。子供の再現性を改善するための軽微な修正を提案し、Title Kids-Bestestで修正されたバージョンを示します。将来の心理測定研究は、特定の小児臨床集団に推奨されます。

この研究では、小児の姿勢コントロールを評価する際に、最新でミニベストのレイター内、評価者、テスト再生性を評価しました。7〜17歳の34人の子供がレイター内および評価者間評価に参加し、22人の子供がテストと再テストの信頼性の評価のために評価のために評価を繰り返しました。姿勢制御は、フルバランス評価システムテスト(フルベスト)とショートフォームのミニベストで評価されました。レイター内、評価者間、およびテスト再生の再現性は、ビデオ評価を使用して調べられました。テスト再生の再現性もリアルタイムで評価されました。再現性は、合意と信頼性の統計によって調査されました。契約は、合意の割合、合意の制限、および最小の検出可能な変更を使用して計算されました。信頼性は、クラス内相関係数を使用して計算されました。結果は、総スコアの信頼性がすべての条件(すべてのICCS> 0.82)でフルベストで優れているのに対し、ミニベストがフェアからエクセレントまでの範囲であることを示しました(ICC = 0.56-0.86)。優れた信頼性(ICCS> 0.60)を持つドメインスコアの割合は、ミニベスト(59%)と比較して、フルベスト(66%)でわずかに高かった。最小の検出可能な変更スコアは、総テストスコアと比較して、フルベスト(2%-6%)、およびミニベスト(5%-10%)にとって優れていました。フルベストとミニベストの両方の両方が、学齢期の子供の日中および日々の間に姿勢制御能力を区別できます。フルベストには、再現性がわずかに優れており、より広範なアイテムがあります。これは、治療計画に最も有用なバージョンになる可能性があります。子供の再現性を改善するための軽微な修正を提案し、Title Kids-Bestestで修正されたバージョンを示します。将来の心理測定研究は、特定の小児臨床集団に推奨されます。

This study evaluated the intra-rater, inter-rater and test-retest reproducibility of the Full-BESTest and Mini-BESTest when assessing postural control in children. Thirty-four children aged 7-17 years participated in intra-rater and inter-rater evaluation, and 22 children repeated assessment six weeks later for evaluation of test-retest reliability. Postural control was assessed using the Full Balance Evaluation Systems Test (Full-BESTest) and the short-form Mini-BESTest. Intra-rater, inter-rater and test-retest reproducibility were examined using video assessment. Test-retest reproducibility was also assessed in real-time. Reproducibility was examined by agreement and reliability statistics. Agreement was calculated using percentage of agreement, Limits of Agreement and Smallest Detectable Change. Reliability was calculated using Intra-class Correlation Coefficients. Results showed that the reliability of Total Scores was excellent for the Full-BESTest for all conditions (all ICCs>0.82), whereas the Mini-BESTest ranged from fair to excellent (ICC=0.56-0.86). Percentage of Domain Scores with good-excellent reliability (ICCs>0.60) was slightly higher for the Full-BESTest (66%) compared to the Mini-BESTest (59%). Smallest Detectable Change scores were good to excellent for the Full-BESTest (2%-6%) and for the Mini-BESTest (5%-10%) relative to total test scores. Both the Full-BESTest and Mini-BESTest can discriminate postural control abilities within and between days in school-aged children. The Full-BESTest has slightly better reproducibility and a broader range of items, which could be the most useful version for treatment planning. We propose minor modifications to improve reproducibility for children, and indicate the modified version by the title Kids-BESTest. Future psychometric research is recommended for specific paediatric clinical populations.

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