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Optometry and vision science : official publication of the American Academy of Optometry2017May01Vol.94issue(5)

学童における視覚運動統合のビーリーのインターレーターとテスト再テストの信頼性

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:学齢期の子供におけるVMI視覚認識補足テスト(VMIP)の視覚運動統合(VMI)の発達テストとテスト再テストの信頼性の第6版Beery-Buktenica発達テストのインターレイターおよびテスト再テストの信頼性を評価する。 方法:被験者は、有意な屈折誤差(乱視<1.00 D、近視<0.75 D、ハイパーピア<2.50 D、アニソメトロピア<1.50 d)または眼の異常を持たない163人のネイティブアメリカンから8年生の学生でした。VMIとVMIPは、別々の日に2回投与されました。すべてのVMIテストは2人の訓練を受けた得点者によって採点され、50テストのサブセットも経験豊富な得点者によって採点されました。得点者は、客観的なスコアリング基準を厳密に適用しました。分析には、バイアスのインターレイターおよびテスト再テスト評価、95%の合意制限、およびクラス内相関分析が含まれていました。 結果:訓練を受けた得点者は、経験豊富な得点者と比較して、重要な得点バイアスはありませんでした。2人の訓練を受けた得点者のうちの1人は、他のスコアよりも高いスコアを提供する傾向がありました(標準化されたスコアの平均差= 1.54)。インターレーター相関は強かった(0.75〜0.88)。VMIとVMIPテストと再テストの比較は、有意なバイアスがないことを示しました(被験者は再テストで得点する傾向がありませんでした)。テストと再テストの相関は中程度でした(0.54〜0.58)。VMIの95%の契約制限は-24.14〜24.67(得点者1)および-26.06〜26.58(得点者2)であり、VMIPの合意の95%は-27.11から27.34でした。 結論:テストと再テストの違いの合意の95%の制限は、VMIとVMIPが臨床および研究環境の両方で治療による変化を検出するのに十分な感度を持っているかどうかを判断するのに役立ちます。特に、介入または治療による変化を検出するためにテストを使用する場合、さまざまな年齢範囲にわたる子供の95%の合意の制限を報告するテストと再テストの信頼性に関するさらなる研究が推奨されます。

目的:学齢期の子供におけるVMI視覚認識補足テスト(VMIP)の視覚運動統合(VMI)の発達テストとテスト再テストの信頼性の第6版Beery-Buktenica発達テストのインターレイターおよびテスト再テストの信頼性を評価する。 方法:被験者は、有意な屈折誤差(乱視<1.00 D、近視<0.75 D、ハイパーピア<2.50 D、アニソメトロピア<1.50 d)または眼の異常を持たない163人のネイティブアメリカンから8年生の学生でした。VMIとVMIPは、別々の日に2回投与されました。すべてのVMIテストは2人の訓練を受けた得点者によって採点され、50テストのサブセットも経験豊富な得点者によって採点されました。得点者は、客観的なスコアリング基準を厳密に適用しました。分析には、バイアスのインターレイターおよびテスト再テスト評価、95%の合意制限、およびクラス内相関分析が含まれていました。 結果:訓練を受けた得点者は、経験豊富な得点者と比較して、重要な得点バイアスはありませんでした。2人の訓練を受けた得点者のうちの1人は、他のスコアよりも高いスコアを提供する傾向がありました(標準化されたスコアの平均差= 1.54)。インターレーター相関は強かった(0.75〜0.88)。VMIとVMIPテストと再テストの比較は、有意なバイアスがないことを示しました(被験者は再テストで得点する傾向がありませんでした)。テストと再テストの相関は中程度でした(0.54〜0.58)。VMIの95%の契約制限は-24.14〜24.67(得点者1)および-26.06〜26.58(得点者2)であり、VMIPの合意の95%は-27.11から27.34でした。 結論:テストと再テストの違いの合意の95%の制限は、VMIとVMIPが臨床および研究環境の両方で治療による変化を検出するのに十分な感度を持っているかどうかを判断するのに役立ちます。特に、介入または治療による変化を検出するためにテストを使用する場合、さまざまな年齢範囲にわたる子供の95%の合意の制限を報告するテストと再テストの信頼性に関するさらなる研究が推奨されます。

PURPOSE: To assess interrater and test-retest reliability of the 6th Edition Beery-Buktenica Developmental Test of Visual-Motor Integration (VMI) and test-retest reliability of the VMI Visual Perception Supplemental Test (VMIp) in school-age children. METHODS: Subjects were 163 Native American third- to eighth-grade students with no significant refractive error (astigmatism <1.00 D, myopia <0.75 D, hyperopia <2.50 D, anisometropia <1.50 D) or ocular abnormalities. The VMI and VMIp were administered twice, on separate days. All VMI tests were scored by two trained scorers, and a subset of 50 tests was also scored by an experienced scorer. Scorers strictly applied objective scoring criteria. Analyses included interrater and test-retest assessments of bias, 95% limits of agreement, and intraclass correlation analysis. RESULTS: Trained scorers had no significant scoring bias compared with the experienced scorer. One of the two trained scorers tended to provide higher scores than the other (mean difference in standardized scores = 1.54). Interrater correlations were strong (0.75 to 0.88). VMI and VMIp test-retest comparisons indicated no significant bias (subjects did not tend to score better on retest). Test-retest correlations were moderate (0.54 to 0.58). The 95% limits of agreement for the VMI were -24.14 to 24.67 (scorer 1) and -26.06 to 26.58 (scorer 2), and the 95% limits of agreement for the VMIp were -27.11 to 27.34. CONCLUSIONS: The 95% limit of agreement for test-retest differences will be useful for determining if the VMI and VMIp have sufficient sensitivity for detecting change with treatment in both clinical and research settings. Further research on test-retest reliability reporting 95% limits of agreement for children across different age ranges is recommended, particularly if the test is to be used to detect changes due to intervention or treatment.

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