Loading...
Nutrition in clinical practice : official publication of the American Society for Parenteral and Enteral Nutrition2018Apr01Vol.33issue(2)

カナダでの消化器科のフェローシップトレーニングにおける栄養教育に関する現在の状況と推奨事項

,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:栄養の分野における知識とスキルは、消化器専門医にとって重要な能力です。しかし、カナダの消化器科の仲間の栄養教育の基準は存在しません。また、訓練や実際には胃腸科医は、栄養に関連する知識やスキルに自信を持っていません。この研究は、カナダの消化器科(GI)フェローシップトレーニングプログラムにおける栄養教育の現在の状況を特定し、栄養教育の目標、プロセス、および評価の開発に関する洞察を提供するために実施されました。 方法:混合方法を使用して、カナダのGIフェローシッププログラムの現在および最近の卒業生とプログラムディレクターの調査を行いました。私たちは、調査の調査結果を裏付け、栄養教育、知識、および研修生のスキルを促進するための戦略を特定するために、プログラムディレクターとフェローとのフォーカスグループを引き受けました。 結果:合計で、回答者の89.3%が栄養教育がGIトレーニングにとって重要であると認識し、回答者の82.1%が栄養ケアの一部が彼らの実践の一部であると認識しています。ただし、回答者の50%のみがプログラムで正式なローテーションを行っていたため、36%しか必須でした。回答者のうち、95%が栄養教育をGIフェローシップトレーニング内で標準化する必要があると感じていました。 結論:カナダのGIフェローシッププログラムには、栄養教育に大きなギャップが存在します。栄養教育の基準の作成は、トレーニングプログラムによって評価され、カナダでのGIフェローシップトレーニングのためのこのような栄養カリキュラムが提案されています。

目的:栄養の分野における知識とスキルは、消化器専門医にとって重要な能力です。しかし、カナダの消化器科の仲間の栄養教育の基準は存在しません。また、訓練や実際には胃腸科医は、栄養に関連する知識やスキルに自信を持っていません。この研究は、カナダの消化器科(GI)フェローシップトレーニングプログラムにおける栄養教育の現在の状況を特定し、栄養教育の目標、プロセス、および評価の開発に関する洞察を提供するために実施されました。 方法:混合方法を使用して、カナダのGIフェローシッププログラムの現在および最近の卒業生とプログラムディレクターの調査を行いました。私たちは、調査の調査結果を裏付け、栄養教育、知識、および研修生のスキルを促進するための戦略を特定するために、プログラムディレクターとフェローとのフォーカスグループを引き受けました。 結果:合計で、回答者の89.3%が栄養教育がGIトレーニングにとって重要であると認識し、回答者の82.1%が栄養ケアの一部が彼らの実践の一部であると認識しています。ただし、回答者の50%のみがプログラムで正式なローテーションを行っていたため、36%しか必須でした。回答者のうち、95%が栄養教育をGIフェローシップトレーニング内で標準化する必要があると感じていました。 結論:カナダのGIフェローシッププログラムには、栄養教育に大きなギャップが存在します。栄養教育の基準の作成は、トレーニングプログラムによって評価され、カナダでのGIフェローシップトレーニングのためのこのような栄養カリキュラムが提案されています。

PURPOSE: Knowledge and skill in the area of nutrition are a key competency for the gastroenterologist. However, standards for nutrition education for gastroenterology fellows in Canada do not exist, and gastroenterologists in training and in practice do not feel confident in their knowledge or skill as it relates to nutrition. This study was undertaken to identify the current status of nutrition education in gastroenterology (GI) fellowship training programs in Canada and to provide insight into the development of nutrition educational goals, processes, and evaluation. METHODS: Using mixed methods, we did a survey of current and recent graduates and program directors of GI fellowship programs in Canada. We undertook a focus group with program directors and fellows to corroborate findings of the survey and to identify strategies to advance nutrition education, knowledge, and skill of trainees. RESULTS: In total, 89.3% of the respondents perceived that the nutrition education was important for GI training, and 82.1% of the respondents perceived nutrition care would be part of their practice. However, only 50% of respondents had a formal rotation in their program, and it was mandatory only 36% of the time. Of the respondents, 95% felt that nutrition education should be standardized within GI fellowship training. CONCLUSIONS: Significant gaps in nutrition education exist with GI fellowship programs in Canada. The creation of standards for nutrition education would be valued by training programs, and such a nutrition curriculum for GI fellowship training in Canada is proposed.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google